نجم گلی در چمن اخلاق و تربیت

 

به مناسبت نهمین سالگرد نهاد جوانان مسلمان (نجم)

نویسنده: بسم الله تمیم رکن نجم بلخ

اگر ما بگونه ی دقیق و عمیق بنگریم، بخوبی درک خواهیم که یکی از علل انحطاط جوامع بشری بویژه جامعه اسلامی که ما در آن زندگی می کنیم چیده شدن دامن اخلاق اسلامی و انسانی و بسته شدن دروازه های مهدِ تربیت بروی فرزندان امت اسلامی در جامعه است.

اساسا احیاء نقش اخلاق و تربیت در جامعه یکی از فریضه های شرعی محسوب می شود، که می باید دروازه های تربیت گاه ها و مراکز تثقیف اخلاق اسلامی و انسانی بروی فرزندان گم گشته ی نسل نوین امت اسلامی گشوده شود، تا این نسل گم گشته و حیران، بگونه ی تربیت شوند و روح اخلاق اسلامی در وجودشان دمیده شود که حیثیت از دست رفته بین المللی خود را یکبار دیگر جبران نماید. تا دیگر مزدوران بی فرهنگ و بی هویت و کلاه کشان غربی و علم برداران بلوک شرق نتوانند علیه ما توطئه چیده و قیادت ما را از ما بگیرند و ما را تو سط خودمان بی سرو پناه ساخته و ما را از متن اصیل به حاشیه که در خدمت متن است، بکشانند.

بلی برادران عزیزم!

نجم آن مهد تربیت و مرکز تثقیف و تکوین اخلاق اسلامی و انسانی است، که نسل های خواب برده را به بیداری و به هشیاری فرا می خواند.

بلی این نجم است که هزاران جوان گم گشته را رهنماء شده و به هزاران جوان بی سرو پناه، پناه داده، و به هزاران جوان بی برنامه، برنامه داده است.

بلی عزیزان!

این مربی جوان در حالِ نهمین سال بهار عمر خود را سپری می کند که هزاران جوان را در عرصه های مختلف تربیت نموده و از آنها یک فرد متعهد و متخصص در جامعه ساخته و به آنها تفهیم کرده که راه یازگشت و راه حل تمام بحران های که امت اسلامی سالهاست به آن دچار شده، اسلام به مفهوم واقعی است که تمام عرصه های زندگی را تحت پوشش خود قرار می دهد.

بیایید باهم در کنار این جوان نُه ساله ایستاده و پایه های جامعه اسلامی که به آن استوار است، محکم تر بسازیم.

نهمین سالگرد نهاد جوانان مسلمان مبارک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *