چرا باید عضو «نجم» باشیم؟!

 

نویسنده: عبدالجمیل ذهین- رکن نجم و مسئول بخش تربیت نجم فراه

«نجم» یگانه نهادی است که بخاطر دریافت عضویت اش باید چندین کتاب اسلامی را مطالعه کرد، به پای چندین جلسه ی «تربیت اسلامی» نشست، در ده­ها فعالیت رضاکارانه اشتراک نمود و در ضمن؛ توجۀ ویژه ی به اخلاق و معاشرت اجتماعی خویش داشت. با وجود این همه شرایط؛  موج قابل توجه ی از جوانان متدین و متعهد کشور با شوق بیش از پیش دارد هر روز با این قافله ی ایمانی یکجا میشوند و رسالت خویش را برای تحقق یک افغانستان متدین و متمدن آغاز مینمایند.

آنچه سوال بر انگیز است این است که چرا این جوانان، با شوق و اشتیاق این همه شرایط را عملی مینمایند تا بتوانند در نهایت عضویت این نهاد را بدست آورند؟!

به نظر من( کسی که خود افتخار عضویت این قافله ایمانی را دارد) در کنار صدها ویژه ­گی و سجایای منحصر به فرد «نجم»، چند دلیل ذیل میتواند در این عرصه وجود داشته باشد:

  • اخوت و برادری: «نجم» بر بنیاد اصول بنیادین اخلاق اسلامی، جوانان را بر محوری جمع میکند که پیامبر گرامی اسلام(ص) بلال حبشی، عمر قریشی، مصعب اروپای و سلمان فارسی را بر گرد آن جمع نموده بود. و اینک «نجم» توانسته است جوانانی را از زبانها، اقوام، سمت­ها و رنگ­های مختلف گرد هم و بر محور رضایت خداوند متعال جمع نمایند. جمعی که در آن نه بوی تعصب است، نه گردی از حس ماده ­گرائی ونه  ندای از تفرقه و سمت پرستی.
  • اعتماد: «نجم» با داشتن سیستم مالی شفاف و گزارش­ده، خاستگاه فکری مشروع و معتبر( قرآن و سنت)، نیروی کار جوان، متعهد و متخصص، براه اندازی صدها برنامۀ رضاکارانه، دعوت بسوی فکر معتدل و ناب اسلامی، تشویق جوانان به فراگیری علم و تخصص و مبارزه با هر نوع جهل و تعصب، توانسته است امانتدار خوبی برای ملت ­اش باشد و در قلوب مردم جایگاه ویژۀ خود را حفظ کرده و پشتوانه ی قوی مردم را بدست بیاورد.
  • ایثار و فداکاری: رضاکاران «نجم» نمونۀ بارزی از ایثار، فداکاری، وطن دوستی و بشری دوستی است. «نجم» خود را در قبال تمام غم ها، دردها، افتخارات و شادی های ملت و کشور مسئول میداند. شما رضاکاران «نجم» را بارها در شفاخانه ها جهت اهدای خون مشاهده نموده اید و شاهد برنامه های صفائی شهر، مساجد، مکاتب و معبرها در کنار براه اندازی صدها برنامۀ تربیتی، تعلیمی و آموزشی برای فرزندان این وطن استید. تمام این برنامه ها را جوانان «نجم» بدون دریافت کوچکترین مزد دنیوی، مخلصانه طرح و اجرا نموده و در این راه از وقت، تخصص و مال خویش مایه گذاشته و بر این کار خویش مباحات مینمایند. این روند ایثارگری اخلاصمندانه باعث میشود تا جوانان دیگر، گمشدۀ  و رمز پیروزی و بهروزی خود و کشور شانرا در تصویر نجم تجسم نمایند.
  • نظام تربیت اسلامی: «نجم» یگانه نهاد جوانان است که برای تحکیم اخلاق اسلامی در نسل جوان؛ نظام تربیتی کامل، جامع و منسجمی دارد. نجم رسالت خود میداند تا جوانان را براساس ارزش ها و نظام اخلاق اسلامی تربیه نموده و با علوم و تخصص های روز مجهز گشتانده و با تقویۀ روحیۀ وطن دوستی و فداکاری، جهت عمران و آبادانی کشور، تقدیم ملت رنجدیده خویش نماید.
  • جامعیت و گسترده­ گی: نجم برای تمام جوانان مجال کار و خدمت را مساعد نموده است. فضای است گسترده، به گسترده­ گی نیازها و درد های کشور؛ نجم برای هر درد کشور طبیبی  و برای هر نیاز کشور کدر متخصص و متعهد تربیه مینماید. نجم آغوش اش برای تمام جوانان-دارای هر فن، تخصص و حرفه­ ی- باز است و برایش در مجالهای مختلف، زمینه خدمت صادقانه را برای ملت و کشور اش فراهم میسازد.

اینها، و ده ها ویژه­ گی منحصر به فرد این نهاد، باعث شده است که خانواده ها جوانان و فرزندان شانرا با اطمنان و خاطر آرام به برنامه های نجم بفرستند. و تصویر آینده شگوفان فرزندان شانرا در ورای این قافلۀ مقدس ایمانی ترسیم نمایند. اینجاست که با افتخار همواره گفتم ام:

بعد از اسلام؛ بزرگترین افتخارم عضویت در این نهاد پر برکت است.

نجم؛ خانواده ­ی ایمانی ام!

4 دیدگاه برای «چرا باید عضو «نجم» باشیم؟!»

  • آگوست 29, 2017 در t 9:49 ق.ظ
    Permalink

    الله اکبر ولله الحمد…
    موږ کله کله د شته نعمت په قدر نه پوهيږو او یا یې ارزښت ته ژور پام نه کوو… د نجم غړي توب نن سبا د ځوانان تلوسه او هيله ده خو الحمدلله نجم، حزب نه دی چې د غړیتوب کارتونه به ویشي او د سرونو شمير به ډير وي. نجم د تربیت او ایثار نوم دی نجم د اسلامي اخلاقو پر بنست د ځوان پوړ د تنظیم نوم دی، نجم د افراط او تفریط ترمنځ د اعتدال نوم دی. نجم د ملي احساس او ایماني جذبي نوم دی.
    د ستر څښتن هسک دربار ته د شکر لاسونه پورته کوم چې دداسي ستر نعمت په درلودونکو کې ځاي لرم. خوښ یم چې د یوه ستر اسلامي خوځښت وړوکی غړی یم.

    پاسخ دادن
  • اکتبر 3, 2017 در t 4:43 ب.ظ
    Permalink

    لکه څنګه چی ګورو په اوسنی ناخوالو کی [ژبنی،سمتی، نژادی او فرهنګی ناخوالی]داسی یو خوځښت ته اړتیا لیدل کیږی چی ځوان نسل په همدی سیند کی دلاهو کیدو مخنیوی وکړی .دنجم کاروان ته دی الله نور قوت هم په برخه کړی ترڅو د اوسنی نسل دانیمه لاهو سوی بیړی و آرام ساحل ته ورسوی

    پاسخ دادن
  • اکتبر 11, 2017 در t 2:35 ق.ظ
    Permalink

    ذهين صاحب ستاسو له دي معلوماتو نه نړى نړى مننه کوم ستاسو د دلا برياوو په
    هيله

    پاسخ دادن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *