شهروندان کشور برای آزاد سازی میلیارها دالر پول منجمد شده افغانستان گردهمایی نمودند.

شهروندان کشور برای آزاد سازی میلیارها دالر پول منجمد شده افغانستان گردهمایی نمودند.
گزارش: تیم رسانه یی نجم
نهاد جوانان مسلمان – نجم امروز جمعه 2 میزان 1400 هـ.ش در بیشتر ولایات کشور گردهمایی های مردمی را جهت آزاد سازی پول های منجمد شده کشور برگزار نمود.
مقدار 9.4 میلیارد دالر پول های ریزرفی که پشتوانه پول افغانی میباشد، توسط دولت امریکا منجمد گردیده است، این در حالی است که وضعیت اقتصادی اکثر شهروندان کشور پس از سقوط حکومت قبلی به سمت بحرانی شدن در حرکت بوده و به گفته کارشناسان انجماد ذخایر ارزی میتواند تاثیرات بدی بر اقتصاد کشور بگذارد.
گردهمایی به همین مناسبت در مرکز شهر کابل برگزار گردید، در این گردهمایی محترم انجنیر عبدالواحد همت رئیس نهاد جوانان مسلمان – نجم از جامعه جهانی و اتحادیه کشورهای اسلامی خواست تا در آزاد سازی سرمایه ملی افغانستان بالای جهت های مسوول فشار وارد نموده و مانع سقوط اقتصاد افغانستان گردند.
در ادامه مولوی غوث الدین باز رئیس مجمع علمی علمای افغانستان نیز ذخایر ارزی افغانستان را سرمایه ملت دانسته و انجماد آنرا بر ضد ملت دانست.
حاجی محمد امین رئیس اسبق اتحادیه صرافان افغانستان نیز ذخایر ارزی را مال ملت افغانستان دانسته و از جهان خواست تا با آزاد سازی این ذخایر ارزی زمینه تجارت را مساعد سازد.
برنامه با دعائیه به پایان رسید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *