پیام رئیس منتخب نهاد جوانان مسلمان به مناسبت برگذاری اجتماع ارکان و انتخابات نجم

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله الذی بنعمته تتم الصالحات و الصلاة و السلام علی رسول الله و علی آله و اصحابه اجمعین

برگذاری کامیاب اجتماع تاریخی ارکان نهاد جوانان مسلمان در ولایت باستانی هرات را به منسوبین نجم و تمام جوانان کشور مبارکباد عرض میکنم.

یقینا سفر و گرد هم آیی صد ها تن از ارکان نجم از تمام مناطق کشور به مهد عرفا و شهدا و ولایت باستانی هرات، پیام اتحاد، همدلی برادری و محبت افغانها را خود حمل میکرد. ولایت هرات که از نگاه جغرافیایی شاید دور ترین ولایت کشور بوده و با در نظر داشت شرایط امنیتی و راه های مواصلاتی کشور، سفر به این ولایت کار دشواری نیز تلقی میگردد، ولی ارکان نجم تصمیم داشتند با حضور درین اجتماع از تمام اکناف کشور، از ولایاتی مثل بدخشان، فاریاب، کندهار کنر، خوست، بامیان و کابل و تمام ولایات کشور، این پیام را برسانند که ملت افغانستان متحد بوده و ارکان نجم برای حفاظت ازین وحدت و محبت ملت، آمادۀ هر نوع قربانی میباشند.
از همینرو و باور نظر داشت وضعیت کشور، اجتماع ارکان نجم، سال ۱۳۹۷ را به نام (سال وحدت و همدلی) نامیده و اعلان نمودند که ترکیز برنامه های نجم در سال جاری، بعلاوه خدمت جوانان در مجال علم و تحصیل، بر مبارزه با تعصبات و پخش و نشر محبت، همدلی و روحیه اتحاد و وحدت در میان جوانان و ملت باشد.

در جریان این اجتماع تاریخی انتخابات دورۀ چهارم ریاست و هیئت رهبری نجم نیز صورت گرفت، که بنا بر ترشیح هیئت رهبری سابقه، از میان سه تن از کاندیدان، ارکان نهاد جوانان مسلمان برای دو سال آینده بنده را منحیث مسئول این نهاد انتخاب نمودند. بنده در حالیکه خود را به تنهایی، در مقابل این مسئولیت عظیم و بزرگ، عاجز و ناتوان احساس میکنم، ولی با اعتماد بر نصرت الهی و همکاری برادران همسنگر خود در نجم و دعا های مخلصانه برادران تمام تلاش خود را خواهم نمود تا این مسئولیت را به وجه احسن آن اداء نموده و از بارگاه الله متعال درین راستا خواستار توفیق میباشم. و همچنان از تمام برادران و دوستانی که از طریق تماس های تیلفونی و یا پیام ها این انتخاب را تبریک گفتند و برایم دعا کردند، تشکر میکنم، و از الله متعال میخواهم تا دعای نیک شانرا در حق بنده و هیئت رهبری منتخب نجم قبول نماید.

تغییر قیادت در نجم نشاندهی می نماید که قیادت و ریاست درین نهاد مبارک نه دایمی بوده و نه هم موروثی میباشد، بلکه اشخاصی که برای قیادت این حرکت انتخاب میگردند، قیادت را امتیاز نه، بلکه مسئولیت دانسته و حتی الامکان کوشش میکنند تا ازین مسئولیت خود را به دور نگهدارند، ولی وقتی از طرف ارکان نجم، به اساس مبدأ شوری، مسئولیت به کسی واگذار گردد، برادر منتخب از مسئولیت شانه خالی نکرده و مردانه وار جهت ادای مسئولیت خود مجاهدت میکند.

بنده ضمن اینکه از تلاش ها، قربانی ها و رشادت های رئیس و قیادت سابق نجم قدر دانی میکنم، از الله متعال برای استاد محمد مدثر اسلامی و تیم همراه وی در هیئت رهبری نجم، اجر بی پایان و بدل خیر در دنیا و آخرت خواهانم که در دو سال گذشته توانستند این حرکت بزرگ و عظیم را به وجه احسن آن قیادت نمایند.

همچنان نباید فراموش کرد که میزبان این اجتماع تاریخی ارکان نجم، اداره ولایتی نجم هرات، در میزبانی، استقبال و برگذاری این اجتماع بهترین مثال و معیار از خود بجا گذاشتند.

از الله متعال خواهانم تا تمام لحظاتی را که منسوبین نجم هرات برای آمادگی و برگذاری اجتماع ارکان، و استقبال از ارکان نجم گذشتانده اند، در میزان حسنات برادان ما حساب نموده و برای شان در مقابل هر قدم و هر اقدام شان اجر بی پایان نصیب کند.

یقینا که نجوم هرات در استقبال از ارکان نجم معیار بلند و بالایی برای ولایات دیگری که ان شاء الله در آینده میزبان اجتماع ارکان خواهند بود، از خود بجا گذاشتند. و توقع میرود که هر ولایتی که در آینده میزبان اجتماع اگر باشد، به همین اخلاص، نظم و جدیت برای برگذاری این اجتماع تلاش نمایند.

و الله ولی التوفیق و هو یتولی الصالحین

حمزه مومن حکیمی
رئیس نهاد جوانان مسلمان “نجم”
حمل 1397
کابل – افغانستان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *