محفل اعتراضیه در برابر رفتار ظالمانه ی نظامیان سکولار در مصر

اخوت اسلامی و توطئه های دشمنان

گزارش: دکتور غلام رسول شفیق

نهاد جوانان مسلمان (نجم) هرات محفل اعتراضیة یی را در برابر کودتای نظامیان مصر و حکم دستگیری غیر قانونی رهبران حرکت اسلامی مصر به روز جمعه مورخ 14 سرطان 1392 در مسجد جامع میرزا اسحاق دایر نمود. این محفل که بیش از 200 تن از برادران و خواهران اعم از محصلان، استادان، علمای کرام و جوانان در آن اشتراک داشتند، به ساعت 6:00 صبح با تلاوت آیات متبرکة قرآن مجید توسط محترم قاری احسان احمد احمدی همکار نهاد جوانان مسلمان آغاز گردید. سپس محترم استاد عبدالقدیر صالحی انانسر محفل قطعات شعر و پیامهایی پیرامون عظمت قرآن کریم و بیداری مسلمانان به خوانش گرفت. سخنران اول این محفل محترم انجینیر فاروق ندیم بود که کودتای ناجوانمردانة نظامیان بر رئیس جمهور دانشمند مصر دکتور مرسی و حکم گرفتاری غیرقانونی و بی دلیل رهبران حرکت اسلامی مصر را محکوم نموده، آنرا جنایتی بزرگ در تاریخ مصر و امت اسلامی خواند. بعداً برنامة‌ محفل را توضیح داد.
سخنران بعدی محترم استاد خلیل احمد جامی رئیس شبکة تلویزیونی اصلاح بود که ضمن قدردانی از اقدام نیک نجم هرات در برگزاری این محفل،‌ در مورد تاریخچة بیداری اسلامی معاصر در میان امت اسلامی که با فعالیتهای دلسوزانة سید جمال الدین افغانی در کشورهای اسلامی آغاز گردید و سیر حوادث بهار عربی بخصوص در کشور مصر و دسایس ناجوانمردانه و نیرنگهای دشمنان اسلام در طول مدت حکومت دکتور مرسی به تفصیل صحبت نمود. محترم استاد جامی در بخشی از سخنانش چنین بیان نمود که حادثة کودتای نظامیان و ساقط نمودن حکومت دکتور مرسی نه تنها اثر منفی بر بیداری اسلامی نخواهد گذاشت، بلکه به یاری الله عزوجل سبب ثبات و پختگی بیشتر کارکنان حرکت اسلامی در مصر و سایر نقاط جهان اسلام خواهد شد. موصوف در بخش دیگری از سخنانش به سانسور رسانه یی مخالفان حاکمیت اسلام در داخل و خارج مصر چنین اشاره نمود: زمانیکه صدها هزار مسلمان به تأیید و حمایت حاکمیت شریعت اسلامی گرد هم میآیند، کسی حق انعکاس دادن آن در رسانه ها را ندارد،‌ اما زمانیکه چند ده نفر افراد بی مسؤولیت و هوس ران به مخالفت با حکومت اسلامی در جایی جمع میشوند،‌ تمام رسانه های داخلی مصر و رسانه های جهانی غربی از زاویه های مختلف آنها را فلمبرداری نموده،‌ در محراق دید قرار میدهند. اینکه ملت مسلمان مصر و کارکنان حرکت اسلامی مصر از خویشتن¬داری کار میگیرند و مانند مخالفان دست به تخریب و تبه کاری نمیزنند، بخاطر ترس و جبن نیست،‌ بلکه پختگی فکری و تربیت اسلامی شان است که فعالیتهای اسلامی شان را فقط به جهت کسب رضای الهی انجام میدهند و صبر میکنند و نمیخواهند با تخلیة احساسات شان سبب خرابی و ویرانی گردند، کارکنان همین حرکت در فلسطین هستند که با شجاعت و پایمردی در فلسطین جهاد میکنند و ماشین جنگی اسرائیل را که ابرقدرتهای نظامی جهان در پشت آن قرار دارد، از پا در آورده و متوقف ساخته است.
محفل در میان احساسات و تأثر حاضرین با دعای انانسر محفل به درگاه الله رب العزت ادامه یافت. در قسمت بعدی محفل محترم استاد عبدالباری قانت مسؤول عمومی زون غرب جمعیت اصلاح افغانستان در مورد مسؤولیتهای یک مسلمان در برابر دسایس دشمنان اسلام در مقابل حامیان نظام اسلامی سخنان ارزشمندی ایراد نمود. استاد قانت در قسمتی از سخنانش چنین بیان نمود که انسان مسلمان نباید فکر خود را محدود به قومیت و منطقة کوچک محل زندگی خود سازد، بلکه «هرملک ملک ماست که ملک خدای ماست» و همة مسلمانان جزئی از پیکرة امت اسلامی اند و باید در شادی شان شاد و در آلام و پریشانی های شان پریشان و آزرده خاطر گردد. موصوف یکی از وظایف و مسؤولیت های اساسی مسلمانان را چنگ زدن به احکام قرآن کریم دانسته و در این راستا اشتراک در محافل قرآنی و دوره های درس قرآن کریم و کسب آگاهی از قرآن مجید و عملی ساختن آن در زندگی را ضروری و اساسی دانستند.
محفل با خوانش شعری توسط جوان با احساس محترم بصیر احمد مبصّر که توسط خودش سروده شده بود، به پایان رسید.
لازم به یاد آوری است که اعلامیه¬ی تحت عنوان «صبر و وحدت ضامن ثبات امت اسلامی» از طرف نهاد جوانان مسلمان-هرات به چاپ رسیده بود که برای حاضرین در محفل توزیع و از طریق ایشان به مساجد برای عموم مردم نیز توزیع می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *