نجم به حمایت از قانونیت در مصر تظاهرات نمود + قطع نامه

نجم به حمایت از قانونیت در مصر تظاهرات نمود

“کودتای ننگین… دیموکراسی دروغین”

“ما با مرسی استیم”

“محمد مرسی رئیس تو استی”

این شعار های بود که توسط جوانان و مردم مظاهره کننده در شهر کابل زمزمه می شد.

نهاد جوانان مسلمان افغانستان (نجم) به حمایت از حکومت منتخب و قانونی مصر و تقبیح استبداد و کودتای نظامی جنرالان مصری تظاهراتی مردمی براه انداخت.

درین تظاهرات مردمی که متصل نماز جمعه تاریخ 5 سرطان در شهر کابل انجام شد، صد ها نفر از اهالی شهر کابل شرکت نموده و انزجار شان را از دکتاتور، کودتا و کودتا چیان اظهار نموده و حمایت خود را از حکومت منتخب دکتور محمد مرسی رئیس جمهور مصر اعلان نمودند.

درین تظاهرات برعلاوه از دکتور رحمت الله زاهد رئیس نهاد جوانان مسلمان، مفسر مشهور قرآن مولانا عبدالصبور، کارشناس امور سیاسی دکتور فضل الهادی وزین و استاد فضلی آماج ازمسئولین بنیاد مدثر سخنرانی نمودند.

مشارکین و سخنرانان این تظاهرات از کودتاچیان نظامی خواستند تا به خواسته ها و انتخاب مردم مصر احترام گذاشته، قانون اساسی که بر اساس همه پرسی تصویب گریده اعاده نموده و به رئیس جمهور منتخب مردم محمد مرسی اجازه دهند تا به قدرت باز گردد.

آنان با دروغ خواندن شعار دموکراسی گفتند که: دیموکراسی یک بهانه برای استعمار بوده و از این نام برای به بردگی کشاندن ملت های مسلمان استفاده می گردد.

این راهپیمایی از مقابل مسجد پلخشتی به تعقیب نماز جمعه آغاز گردیده، تا مسجد عیدگاه ادامه یافته با قرائت قطع نامه ی پنج ماده ای پایان پذیرفت.

نهاد جوانان مسلمان در عین زمان گردهمایی ها و اجتماعات مشابه را با حضور صد ها جوان در ولایات ننگرهار، کندز، هرات و بلخ به راه انداخت.


         قطع نامه مشارکین مظاهرۀ
حمایت از حکومت مشروع مصر و مخالفت با استبداد و کودتا

بسم الله الرحمن الرحیم
قال تعالی: (إنما المؤمنون اخوة)

و قال رسول الله صلی الله علیه وسلم: (مثل المؤمنین فی توادهم و تراحمهم و تعاطفهم کمثل الجسد، إذا اشتکی منه عضو تداعی له سائر الجسد بالسهر و الحمی)

طوریکه همه گان اطلاع دارند در چهارشنبه شب 4 جولای 2013 میلادی جنرالان نظامی مصر علیه حکومت منتخب مردم مصر دست به کودتای نظامی زده و با زیر پا گذاشتن تمام اصول دیموکراتیک، رییس جمهور مصر دوکتور محمد مرسی را با زور تفنگ و تانگ از قدرت کنار زدند.

این اقدام کودتا چیان نظامی در مغایرت و مخالفت صریح با تمام اصول پذیرفته شده ی دیموکراتیک و مدنی صورت گرفت و با انجام آن قانون اساسی مصر که ملت مصر برای آن رای داده بود، زیر پا شد.

کودتاچیان با اقدامات غیر قانونی و ظالمانۀ رهبران حرکت اخوان المسلمین و حزب آزادی و عدالت را به زندان انداخته و میلیون ها تظاهر کننده که در حمایت از رئیس جمهور منتخب مدنی به خیابان ها و میدان های قاهره و سایر شهرهای مصر سرا زیر شده را تهدید و تخویف می کنند.

ما اشتراک کننده گان این تظاهرات مردمی که بخاطر همبستگی با ملت برادر مصر و حکومت منتخب و مدنی آن برگذار شده است برنقاط آتی تأکید می نماییم

1: کودتای نظامی 4 جولای را که در مخالفت با ارادۀ ملت بزرگ مصر صورت گرفت به شدت تقبیح می کنیم.
2: ما بر همبستگی ملت مسلمان افغانستان با ملت مسلمان مصر تاکید نموده و اعلان می کنیم که در این لحظات تاریخی و حساس با دعا و احساسات مخلصانۀ خویش در کنار ملت برادر مصر قرار داریم.
3 : ما از تمام ملت های آزادی خواه جهان، حکومت ها و سازمان های بین المللی مانند سازمان ملل متحد، کنفرانس همکاری کشور های اسلامی نهاد های حقوق بشر و جوامع مدنی تقاضا می کنیم تا کودتای نظامی جنرالان مصر را تقبیح نموده و دار و دستۀ کودتاچی را به رسمیت نشناخته  و برای بازگشت قانونیت و حکومت منتخب مصر و در رأس آن رییس جمهور دکتور محمد مرسی إعمال فشار نمایند.
4 : ما از حکومت افغانستان مطالبه می کنیم تا دار و دستۀ کودتاچی در مصر را به رسمیت نشناخته و تا برگشت حکومت قانونی، روابط دپلوماتیک خود را با ادارۀ که در نتیجۀ کودتای نظامی به میان آمده متوقف سازد.
5: ما از ادامۀ مبارزات مسالمت آمیز ملت مصر بخاطر دفاع از قانونیت در آن کشور و برگشت رئیس جمهور و حکومت قانونی مصر حمایت می کنیم.

  و سیعلم الذین ظلموا أی منقلب ینقلبون
کابل جمعه 14 سرطان 1392 ه ش
مطابق 5 جولای 2013

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *