فعالیت های نجم کابل در سال ۱۳۹۳

گزارش: حکمت الله حمیدی

ایجاد حلقات ساحوی جدید

نظم ولایتی کابل توانست در طول سال ۱۳۹۳چندین حلقه ساحوی جدید را در نقاط مختلف ولایت کابل ایجاد نماید که از جمله می توان حلقه ساحوی کمپنی، حلقه ساحوی مکروریان ها، حلقه ساحوی کاریزک، حلقه ساحوی پلچرخی، حلقه ساحوی دانش مینه، حلقه ساحوی قلاچه و حلقه ساحوی بگرامی را نام برد.

دوره دوهفته ای تربیت اسلامی

‌ این دوره از تاریخ ۱۳ الی ۲۵ جدی زیر عنوان بسوی افغانستان متدین و متمدن در تالار سید جمال الدین افغان از طرف حلقات ساحوی خوشحال خان و پوهنتون برگذار گردیده بود و بیشتر از صد تن از جوانان این ساحه در آن اشتراک ورزیدند. در این دوره استادان ورزیده به تدریس دروس اسلامی پرداختند و همچنان در طی آن برنامه های مختلف فرهنگی تقدیم گردید. در اخیر کورس برای مشارکین تصدیق نامه ها و برای متعلمین و محصلین ممتاز نجم تقدیرنامه ها و جوایز اعطا گردید.

کورس یک هفته ای آداب و فرهنگ اسلامی

این کورس برای مدت یک هفته و از تاریخ ۱۸ الی ۲۴ دلو سال جاری از طرف حلقه ساحوی خوشحال خان در تالار سید جمال الدین افغان برگذار گردید. شعار این کورس (زندگی زیبا، زندگی محمدی) بود و ده ها تن از محصلین و متعلمین کابل در آن اشتراک کردند. مشارکین این کورس طی یک هفته آموختند که چطور ۲۴ ساعت زندگی خود را مطابق دین مبین اسلام و سنت رسول الله صلی الله علیه وسلم عیار سازند.

اجتماع عام ولایات مرکزی

 این اجتماع برای دو روز به تاریخ ۲۱ و ۲۲ عقرب سال جاری از طرف نظم ولایتی کابل در مکتب خصوصی اقرأ، روضة الاطفال حاجی وردگ برگذار گردید. در این اجتماع ده ها تن از همکاران، اعضا و ارکان نجم از ولایات مرکزی چون کابل، کاپیسا، ‌لوگر، پروان، پنجشیر،‌ پکتیا، غزنی و خوست اشتراک نموده بودند. مشارکین این اجتماع بعد از اتمام آن در راهپیمایی برای حمایت از مسجد الاقصی نیز اشتراک کردند.

رحله تربیتی برای نجوم ولایت کابل

 این رحله به تاریخ ۲۱ سنبله سال جاری از طرف نظم ولایتی کابل برگذار گردید و در آن بیشتر از ۱۰۰تن از همکاران،‌ اعضا و ارکان نجم از حلقات ساحوی مختلف کابل اشتراک داشتند. این رحله در ولسوالی پغمان برگذار گردیده بود و هدف آن ایجاد تعارف بیشتر میان حلقات ساحوی بود.

دیدار از نمایشگاه زراعتی بادام باغ

به تاریخ ۳ میزان سال روان، ده ها تن از اعضا و ارکان نجم از نمایشگاه زراعتی که در بادام باغ برگذار گردیده بود دیدار نمودند. در این سفر که چند تن از اعضای هیأت رهبری نجم نیز در آن اشتراک داشتند، نجوم ضمن دیدار از تولیدات زراعتی کشور عزیزمان، در برنامه برگذار شده برای بازدید کنندگان نیز سهم گرفتند. دکتور رحمت الله زاهد رئیس نجم طی سخنرانی از زحمات دهقانان عزیز کشور ما قدردانی نموده و هموطنان را تشویق نمودند تا از دهقانان و تولید کنندگان وطن خود حمایت و قدردانی نمایند.

تقدیر از استادان مکتب در روز معلم

حلقه ساحوی فاضل بیگ در روز معلم طی محفلی که از طرف این حلقه ساحوی در مکتب ابوذر غفاری واقع چهار راهی قمبر برگذار گردیده بود،‌ از زحمات معلمین گرامی تقدیر به عمل آورده و برای آنها از طرف نجم تقدیرنامه و هدایا تقدیم نمودند. در این محفل استادان گرانقدر این لیسه، متعلمین و ده ها تن از جوانان نجم اشتراک داشتند. اساتید این لیسه نیز از نجم قدر دانی کرده و زحمات جوانان نجم را ستودند.

تنظیم گردهمایی های بزرگ

جوانان نجم کابل در چندین گردهمایی عظیم از جمله گردهمایی برای تقبیح عمل شنیع توهین به مقدسات اسلامی از طرف نشریه افغانستان اکسپرس و گردهمایی بزرگ و ده هزار نفری حمایت از رسول مقبول مان حضرت محمد صلی الله علیه وسلم در ماه جدی، مسئولیت نظم را بر عهده داشتند. نجوم کابل در نتیجه زحمات خود و کمک پروردگار، ‌توانستند این گردهمایی های بزرگ را به خوبی و بدون کدام مشکلی تنظیم و راه اندازی نمایند.

سلسله دروس بیداری اسلامی

حلقه ساحوی خوشحال خان و حلقه ساحوی پوهنتون طی سال جاری در تالار سید جمال الدین افغان به روز های سه شنبه، ‌هر هفته دروس بیداری اسلامی را برگذار نمودند. قابل یاد آوری است که این دروس بعد از رخصت شدن محصلین متوقف شدند. طی این دروس استادان به بحث در باره مشکلات فعلی جهان اسلام و راه حل های آن پرداختند. مشارکین این دروس ده ها تن از محصلین پوهنتون های شهر کابل بودند.

تقدیر از شاگردان ممتاز

حلقه ساحوی خیرخانه طی محفلی در تالار پوهنتون سلام از متعلمین ممتاز مکاتب شهر تقدیر نموده و به آنها تقدیرنامه ها و جوایز اعطا نمودند.

مسابقه ده هزار نفری ستاره سیرت

نظم ولایتی کابل در نظر دارد مسابقه بزرگ ستاره سیرت را که ده هزار جوان اعم از دختر و پسر، در آن اشتراک خواهند نمود و انشاء الله بزرگترین مسابقه در تاریخ کشور خواهد بود، به تاریخ ۱۵ حوت در مسجد عیدگاه شهرکابل برگذار نماید.  ثبت نام برای این مسابقه از تاریخ ۱۸ دلو شروع گردیده است و همچنان جریان دارد و جوانان با شور و اشتیاق به مراکز ثبت نام سرازیر شده اند. ناگفته نباید گذاشت که بیش از ۳۰ مرکز ثبت نام در سراسر شهر کابل جهت سهولت برای جوانان عزیز ایجاد گردیده اند.

کورس آمادگی کانکور

حلقه ساحوی پغمان در مرکز تعلیمی نجم واقع این ولسوالی، از ماه ثور بدینسو کورس آمادگی کانکور را برای جوانان کشور برگذار نمود. در این کورس که به شکل رایگان برگذار گردیده بود بیشتر از ۵۰ متعلم صنوف دوازدهم اشتراک داشتند. در این کورس مضامین چون ریاضی،‌فیزیک و کیمیا از سوی اعضای نجم تدریس گردیدند. کورس متذکره بیشتر از شش ماه جریان داشت.

فعالیت های فوق الذکر گوشه ای از فعالیت های نجم کابل در سال جاری است. ناگفته نباید گذاشت که حلقات ساحوی مختلف در سطح کابل هر ۱۵ روز اجتماعات تربیتی برگذار می نمایند که جوانان در آن اشتراک مینمایند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *