هفتمین مجمع عمومی نهاد جوانان مسلمان موفقانه دایر گردید.

گزارش: تیم رسانه یی نجم

هفتمین مجمع عمومی یا اجتماع ارکان نجم (نهاد جوانان مسلمان) در شهر کابل موفقانه دایر گردید.

این برنامه  با حضور داشت ارکان نجم از سرتاسر افغانستان به تاریخ  13 الی 15 سنبله در شهر کابل برگزار گردید. این برنامه سه روزه از ساعت 8 شب روز چهار شنبه با تلاوت آیات کلام الله مجید به صدای امین الله مولوی زاده رکن نجم آغاز شده در قسمت دیگری از برنامه استادان بزرگوار و محترم هریک استاد نصیر احمد نویدی رئیس مرکز مطالعات استراتیژیک ومنطقوی، استاد عبدالبصیر مومن حکیمی، استاد حسبنا الله متوکل، استاد مزمل اسلامی خاطرات از فعالیت های اجتماعی و دعوتی خویش را با ارکان نجم شریک نمودند.

نشست دوم اجتماع ارکان، صبح وقت پس از ادای نماز صبح و ورزش صبح گاهی با تلاوت قرآن کریم آغاز گردیده و به تعقیب آن استاد حمزه مومن حکیمی رئیس نجم، حضور ارکان به اجتماع ارکان را خوش آمدید عرض نموده و از حضور آنها در این شرایط سخت امنیتی کشور در اجتماع ارکان قدر دانی نمود.

سپس شیخ القرآن مولانا عبدالصبور حقانی رئیس مجمع علمی علمای افغانستان درس زیبایی را تحت عنوان” خواسته های دعوت از نجوم” تقدیم ارکان نموده و آنها را متوجه مسوولیت های ملی و ایمانی شان نمودند.

بعد از آن انجنیر عبدالواحد همت، معاون نجم گزارش فعالیت های سال 1397 را خدمت ارکان تقدیم نموده و فعالیت های سال گذشته را موثر و مفید ارزیابی نمودند، و دستآوردهای بزرگ نجم در سال گذشته را برشمردند.

  1.   تقدیر نجم منحیث فعال ترین نهاد مدنی جوانان از طرف وزارت عدلیه کشور
  2.   تقدیر نجم منحیث نهاد الگو در میان صد نهاد برتر کشور از طرف ریاست نهادهای مدنی اداره امور ریاست جمهوری کشور
  3. عضویت در بورد مشورتی معینیت جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور4.  تقدیر نجم از طرف ریاست محیط زیست کشور

نشست سوم اجتماع ارکان نجم با تلاوت قرآن کریم و سخنان استاد شفیق الله الهامی عضو هیئت رهبری نجم پیرامون تغییرات، تصورات و تشکیلات جدید نجم صحبت نمودند.

پس از آن نشست مسوولین بخش ها در هیئت رهبری نجم با مسوولین ولایتی بخش های مربوطه صحبت نموده و راهنمایی های لازم جهت بهبود کار نجم در ولایات را با مسوولین ولایتی شریک نمودند.

در سومین روز اجتماع ارکان،  نشست ویژه اقصی تحت عنوان لییک یا اقصی دایر گردید، که در آن استاد حمزه مومن حکیمی رئیس نجم، پیرامون تاریخچه مسجد اقصی و مسوولیت مسلمانان در قبال حمایت از اقصی صحبت نمودند.

پس از آن استاد امین الله معتصم استاد دانشگاه و مسوول تربیت جمعیت اصلاح افغانستان پیرامون مسوولیت های جوانان در آینده افغانستان صحبت نموده و درد ملت مظلوم افغانستان را کمتر از ملت فلسطین ندانست.

نشست چهارم اجتماع ارکان نجم، با حضور داشت دکتور محمد خان عاطف رئیس شورای مرکزی جمعیت اصلاح افغانستان آغاز گردیده و استاد درس زیبایی را پیرامون افغانستان و رسالت جوانان خدمت ارکان تقدیم نموده و ارکان نجم را متوجه مسوولیت های دینی و ملی شان نمود.

در اخیر برنامه با سخنان اختتامیه استاد حمزه مومن حکیمی رئیس نهاد جوانان مسلمان موفقانه به پایان رسید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *