به مناسبت هفتمین سالروز تأسیس نجم

به مناسبت هشتمین سالروز تأسیس نجم:

جای خرسندی و افتخار است که نام من هم در بین اعضاء نجم نوشته شده است. هفت سال از عمر نجم در حالی می گذرد که بدون مبالغه نجم دستآورد های فراوان را در کارنامه خود ثبت کرده است. فکر نجم در سرتاسر افغانستان در بین جوانان همه اقوام نشر شده است و جوانانی زیاد است که روش فکری نجم را به خود اختیار کردند و پخش و گسترش آن را راه حل مریضی های افغانستان و رسالت خود می دانند.
نجم در هشتمین بهار از عمر خود صاحب یک سیستم اداری غنی است. من از حکومتداری و اداره عامه ماستری دارم، از کار های این تخصص مطالعه کردن و ساختن نظام های اداری برای حکومت ها و موسسات است. و گفته می توانم ساختمان اداری نجم و آرشیف آن به او درجه از قوت رسیده که اگر به دسترس یک شخصی قرار گیرد که با نجم هم آشنا نیست او از آن استفاده می تواند و راه نجم را در خواهد یافت.
نجم در تحولات هفت سال از عمر خود به این تجربه و رسیدگی دست یافته است که یک منظومه فکری قوی و انعطاف پذیر است که رفت و آمد افراد و تبدیل و تعویض قیادت ها به ساختمان و سلوک آن تغییری نمی آورد. خاصیت واقع گرائی و به روز بودن و همه شمول بودن نجم این انعطاف را از خود به نمایش گذاشته است که در بطن ناامنی ها و عدم ثبات و امراض اخلاقی و اجتماعی جوامع افغانی صراط خود را برود. امواج فقر و بیکاری که در خانه خانه ی افغانستان موجود است و عدم ثبات سیاسی که کشور را به قلمرو های حکمرانی های متعدد تقسیم کرده است و شیوع امراض روانی و اخلاقی قومیت و تعصبات و تحمیل زهریات اخلاقی و شبهات فکری از طریق رسانه و موسسات خارجی همه و همه هضم فکر نجم شده است و منحیث واقعیت های جامعه افغانی شناخته شده است.
نجم از نگاه تخصصی و دانش های نوین جوانان زکی و زیرک فراوان را از مکاتب، پوهنتون های داخل کشور و پوهنتون های آمریکا و اروپا و آسیا و مصر در مقاطع لیسانس و ماستری و دکترا در خود گرد هم آورده است و آنها را با تربیه اخلاقی و ایمانی آشنا نموده است که اینها سرمایه های ارزشمند و رهبران آینده کشور خواهند بود.
و سهم مستقیم ملت افغانستان از پروگرام های نجم هزار ها پروگرام خورد و بزرگ بوده است که ده ها هزار خواهر و برادر از آن استفاده نموده است. ارزش ها و آثار و تربیه نجم در دلهای اطفال و جوانان خانواده ها قایم است و این جوانان برای خود و خانواده و جامعه خود رحمت و قوت هستند. و جوانان زیادی از مدرسه نجم در موسسات ملکی و دولتی ایفای وظیفه می کنند. تا جائیکه سه سال پیش وقتی یکی از اعضاء نجم بخاطر سفر به بیرون از کشور از وظیفه استعفاء می داد مالک شرکت با او قهر کرد.
نجم هنوز بسیار جوان است و راه او طولانی و دشوار است. کار های او ارزشمند اما کم و ناکافی است و نجم در کنار ملت و جوانان کشور همه و همه کنار هم و با هم برای ساختن یک جامعه پیشرفته، با ثبات و مملو از ارزش های انسانی و اخلاقی کار ها و مسئولیت های زیادی داریم.

ضیاء لامع
عضو نجم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *