ششمین اجتماع ارکان نجم برگزار گردید!

گزارش: شفیع رحمانی-هرات

ششمین اجتماع ارکان نجم به تاریخ 1 و 2 حمل سال 1397 شمسی در ولایت هرات برگزار گردید، تلاوت دلنشین آیاتی از کلام الهی آغازگر این برنامۀ دو روزه بود.
نخستین سخنران اجتماع ارکان، محمدمدثر اسلامی، رئیس سابق نهاد جوانان مسلمان (1395-1396) بود. عمده ترین نکاتی که آقای اسلامی به آن در سخنرانی شان اشاره داشتند این بود که منسوبین نجم باید اسلامی و افغانی بیندیشند، نجم نظر به دورنمای که دارد، میتواند تغییر ایجاد کند. سپس، انجینیر عبدالواحد همت معاون نجم در مورد دستآوردهای نجم در سال 1396 سخنانی را ارایه نمودند.
پس از آن، استاد محمد عاطف، رئیس شورای مرکزی جمعیت اصلاح افغانستان به ایراد سخن پرداختند، توصیه های زیاد را برای جوانان داشتند، در جریان سخنرانی تاکید کردند که نسل جوان باید خیراندیش ترین افراد روی زمین باشند.
قابل یاد اوری است که در اخیر قسمت اول برنامه، محاسبه هیئت رهبری توسط ارکان نجم صورت گرفت.
در قسمت دوم برنامه، استاد عبدالفتاح جواد، طی سخنانی خویش گفتند، نجم نمایندگی از تمام اقوام و زبان ها دارد، نجم به خاطری این ایجاد شده که ما دنیا و آخرت مردم افغانستان را درست کنیم و این زمانی ممکن است که در زندگی، خانواده و جامعۀ خود اسلام را حاکم بسازیم، کار مسلسل و متداوم کنیم، و نطام خداوند را باید در زندگی خود تطبیق کنیم.
در ادامه، انتخابات برای تعیین رئیس جدید برای نجم برگزار گردید که پس از طی مراحل منظم، حمزه مومن حکیمی به اکثریت آرا به حیث رئیس نجم برای دو سال آینده انتخاب شدند.
در دومین روز از اجتماع ارکان؛ پس از تلاوت آیاتی از کلام الهی، دکتور رحمت الله زاهد، معاون جمعیت اصلاح افغانستان با بیاناتی پیرامون وضعیت کنونی مسلمانان، منسوبین نجم را برای رسیدن به قله های پیروزی و موفقیت تشویق نمودند.
گفتنی است که پس از صحبت دکتور رحمت الله زاهد، هیئت رهبری نجم برای سال 1397-1398 از سوی رئیس نجم برای ارکان پیشنهاد گردید، که پس از رای گیری با اکثریت آرا افراد ذیل در هیئت رهبری برگزیده شدند:
• انجینر عبدالواحد همت به حیث معاون تنظیمی نجم افغانستان
• انجینر علیم خان سعید به حیث مسوول معاون اداری و مالی
• خاکسار وقار به حیث مسوول رسانه‌ها
• زیدالله عطیش به حیث مسوول تربیت
• انجینر نصرت عبدالله به حیث مسوول فعالیت عامه
• شفیق الله الهامی به حیث مسوول پوهنتون ها
• انجینر محمد فرمان شکیبا به حیث مسوول فرهنگی
• سیف الاسلام سیرت به حیث مسوول تعلیمی
• ذبیح الله وهاب به حیث مسوول تمویل و ارتباطات
در بخش دوم برنامۀ روز دوم، شماری از نجوم با توزیع تقدیرنامه مورد تقدیر قرار گرفتند، سپس پلان سال 1397 شمسی توسط استاد شفیق الله الهامی تشریح گردید. همچنان تعدیلاتی که در لوایح نجم از سوی شورای مرکزی نجم ایجاد شده بود با اکثریت آرای ارکان به تصویب رسید.
سرانجام این برنامه دو روزه با سخنان اختتامیۀ استاد حمزه مومن حکیمی، رئیس نهاد جوانان مسلمان و دعاعیۀ عادل مخلص، رکن نجم هرات به پایان رسید.
قابل ذکر است که اجتماع ارکان عالی ترین مرجع تصمیم گیری نجم بوده که تمام ارکان نجم در آن اشتراک میکنند، این اجتماع در سال يکبار برگزار مي‌گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *