جوانان ستون هرجنبش و حرکتی اند!

نوشته:نادر انوش عضو نجم- غور

به مناسبت ششمین سالگرد تاسیس نهاد جوانان مسلمان

موفقیت وپیروزی یک فکر همیشه در گرو داشتن ایمان راسخ ،خلوص نیت در راه آن ، احساس مسولیت که آمیخته با شور و عشق و آماده گی پیروان آن جهت فدا کاری در راه تحقق آن است .

 چهار اصل برای رسیدن به موفقیت یک فکر واندیشه  همانا اصل ایمان راسخ ،خلوص نیت،احساس مسولیت وفداکاری میباشد و این چهار اصل بنیادی همه ازویژه گی های اساسی نسل جوان است. هرجوان مسلمان که دارای چنین ویژه گی هایی باشد دارای دلی بیدارو اندیشه هوشیار است، این جوانان دارای قلبی اند پاک و زلال که اساس این قلب را عشق، شور واراده محکم تشکیل میدهد .

هرگاه درادوار تاریخ نگریسته شود ستون هر جنبش وحرکتی را جوانان تشکیل داده اند و نقطه قوتی برای هر حرکت همین جوانان بوده اند .چنانچه در صدر اسلام بنگریم ابوبکر، عمر، عثمان، علی، صهیب، مصعب، بلال، عمار و… رضی الله عنهم اجمعین صدها جوان  آگاهی را درمیابیم که تا آخرین رمق حیات شان در کنار حضرت محمد صلی الله علیه وسلم ایستادند ودر امر دعوت کوتاهی نکردند واز جان برای دعوت اسلامی مایه گذاشتند .

بلی، قدرت و توانایی که در وجود جوانان مسلمان وجود دارد یک نیروی خیلی بزرگی هست و درصورتیکه بتوان انگیزه قربانی ور های از نفس را دروجودشان زنده گردانید شاهد یک پیشرفت ژرف،سریع ودورازتصور درراه دعوت خواهیم بود .

در این برهه از زمان تمام بشریت، همه و همه تشنه یک تمدن قوی اند که همه جهت های زنده گی شان را پوشش دهد و این تمدن جز اسلام چیزی بوده نمی تواند. ودر امر رساندن این اسلام عزیز ما باید جوانان خود را  با زیور علم و اخلاق اسلامی آراسته ساخته و آنها را برای گسترش خیر و خوبی  آماده سازیم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *