نیم نگاهی به خاطره‌ها…

نویسنده: حسیب الله رجایی

گاهی بعضی از اتفاقات به‌ظاهر ناخوش آیند اند ولی به خیری منتهی می‌شوند یا می شود از آنها به نقطه عطفی دست یافت.
در نجم که به نظر من همانطور که در آرمش دیده می‌شود حیثیت ماه را در افغانستان داراست و باعث می‌شود تا ارزش‌ها وداشته‌های معنوی ستارگان افغانستان (نجوم) پرورش یافته و شروع به رونمایی و درخشش کند، چندین مورد از این اتفاقات نکته دار برایم رخ داده که شاید خواندنش برای شما هم خالی از لطف نباشد.
روزی در مجلس ارتقای ظرفیت نجم در سال گذشته که جناب آقای الهامی مسـٔول مالی نجم افغانستان و جناب آقای حمزه مومن حکیمی سخنگوی نجم افغانستان، از کابل و مهمانانی از نجوم دیگر ولایت نیز تشریف آورده بودند. در قسمتی از برنامه جهت نظرخواهی در مورد این که آیا کار نجم باید بیشتر در دانشگاه‌ها(پوهنتون‌ها) متمرکز باشد یا در مکاتب به دو گروه تقسیم شدیم، و هر گروه جهت کار گروهی به چندین گروه دیگر تقسیم شده و بعد نظرات هر گروه توسط آقای الهامی و حکیمی شنیده می‌شد، قرار بود نظرات و دلایل تکراری خوانده نشود ولی تکراری زیاد داشت. در پایان آقای اینجینیر فرمان شکیبا مسـٔول فعلی نجم هرات برخاسته و نکته‌اش را که زیرکانه گرفته بودند بیان نمودند که این تکرار دلایل و آرا جنبه منفی نه بلکه جنبه مثبت دارد، چون بیانگر اتفاق نظر نجوم می‌باشد.
یا در محفل سالروز تأسیس نجم در هرات در اواخر برنامه تعداد زیادی از نجوم در جایگاه ایستاده از داوطلبانی که علاقه پیوستن به رکاب نجم داشتند با تقدیم شاخه گلی و آغوش باز خوش آمدید می‌گفتند، البته هر کدام به زبان زیبای خودشان فارسی، ترکمنی… چندین بار گل‌های جدید را بدست گرفته و به یک یک توزیع می‌شد تا بلاخره شاخه‌های گل تمام شد ولی هنوز علاقمندان دسته دسته می آمدند و برای عده یی بدون گل خوش آمدید گفته شد. واین نشانگر اوج علاقۀ جوانان و درک ارزش‌های نجم که در برنامه برای شان معرفی شده بود، می‌باشد.
و یا از همه جالب تر این که در آخرین روزهای برنامه معارف اسلامی کیک‌هایی که در روزهای قبل برای اشتراک کننده گان توزیع می‌شد تمام شده بود و به ناچار با چای برای شان خرما توزیع شد، و وقتی نوبت به استادی که درس را اراـٔه می‌کردند رسید خرماها هم تمام شد. درس استاد در سالون کنفرانس‌های نجم هرات جریان داشت و ما در بالا به دنبال چاره بودیم، من آمدم در درس نشستم و لحظه یی بعد از آن آقای داکتر حامد امینی مسـٔول تربیتی نجم هرات وارد شده پیاله چای خالی را روی میز استاد گذاشت. نکته اینجاست که در چنین شرایطی که دو عدد خرما برای استاد نبود، حدس بزنید موضوع درس استاد چی بود؟
موضوع درس استاد ” آینده در قلمرو اسلام” بود که توسط  استاد عبدالباری قانت ارایٔه می‌شد.
آری!
اینجاست که می‌شود ایمان، اخلاص، اتحاد، همت، مثبت اندیشی، اخلاق نیک، محبت فی سبیل الله، جهاد و استقلال را یافت.
پاینده باد اسلام!
پاینده باد افغانستان!
پاینده باد نجم (نهاد جوانان مسلمان افغانستان)!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *