شهکار تاریخی!

نوشته:حکمت حسام

بنام خدا ودرود برروان پاک شهدا، خواننده ای عزیز! ما سرزمینی داریم که آنرا (افغانستان) می نامند این خطه تاریخِ فرازوفرودی دارد ودرآن ملتی زندگی میکند که تاریخ را بارها مجبور به تحیر کرده است و نزدشان کمر تعجب خَم کرده است؛ یعنی درطول تاریخ برای تاریخ سوژه ساز بوده است! با این گفته ام حضور ذهنت به چند قرن پیش نرود، می دانم وقتی که میگویم این ملت! ذهنت به‌رشادتها و مجاهدت های دوبت شکن تاریخ کشده می شود که محمود غزنوی و احمدشاه ابدالی می نامند! معرفی می کنم، آنها میراث دار بت شکنی ازجد شان ابراهیم (ع) بودند  امامن نمی خواهم بحث به آنجاها کشانیده شود.

همین چند سال پیش در قرن گذشته!!!

تکرار دریک قرن:

 ۲۸ اسد۱۲۹۷ هـ ش. دراین سال طلسم شکست ناپذیر بریتانیا ی کبیر درکوها ودره های افغانستان درهم شکسته شد و ایوان قدرت شان در آسیا وحتی درجهان فروریخت و ملت دست و پا برهنه‌ی ما درآن نبرد بی تعادل پیروزمندانه به درآمدند.

۸ ثور ۱۳۷۱ هـ ش. همان تاریخ تکرار شد درست در طول  ۷۴  سال، دراین روز مجاهدین سربکف افغان فاتحانه وغازیانه وارد پایتخت شدند و پایگاه نهائی رژیم وابسته به شوروی را منهدم ساختند وپرچم‌ انقلابیون مسلمان دربرج پایتخت به اهتزاز درآورده شد.

نتیجه این پیروزی این بودکه شیرازه های عجین کمونیزم به طور کامل شکسته شد، فکر تکامل این تفکر برچیده شد، شعار الله اکبر برشعار های انترناسیونالیزم مارکسیستی فایق آمد. بدست آوری این پیروزی عظیم دو دهه زمان و به پیمانه ناحساب ازاین ملت بیچاره خون گرفت و همچنان حدود یک ونیم ملیون شهید را به پای این انقلاب شکوهمند مایه گذاشتند.

درسهای انقلاب :

– ملت افغان به هیچ وجه از حق خود نمی گذرند و کشور شان غیر قابل اشغال می باشد.

– ملت افغان آزادی خواه وبیگانه ستیز هستند.

– اشغال افغانستان ممکن نیست! ممکن است توسط قدرت های جهانی اشغال شود؛ ولی اشغال آن طول نمی کشد، روح 

استقلال خواهِ افغانها اجازه تسخیردراز مدت این سرزمین را نخواهد داد.

– ملت افغان افتخار آزادی را به پای هیچ مستکبری نخواهد ریخت.

– ملت افغان با اتحاد شان زیر پرچم اسلام ثابت کردند تنها اسلام است که می تواند ملل مختلف را که دارای زبان متفاوت، رنگ متفاوت و مذهب متفاوت هستند باهم متحد کند.

اسلام ؟!

صرفاً درمحدوده‌ی جغرافیایی ما!

اسلام متحد کننده قلب ها و اقوام و‌ قبایل افغانستان است. این دین سماوی، صیقلی است که زنگ کینه ها وکدورت ها را از قلوب مردم پاک می کند، وشمال وجنوب (پشتون، تاجک، ازبیک و …) را باهم می پیونداند. اسلام بالاتر ازرنگ ها وسلیقه ها ونژادها وقبیله هاست و تاریخ ثابت ساخته است که در اوج فتنه ها و شرارت ها مواقع که افغان ها به اتحاد نیازمند بودند اسلام به دادشان رسیده است. وهرزمانی هم که نیاز مند شوند اسلام به مثابه حلقه اتصال تمامی احزاب و نژاد ها کار می کند وآنها را متصل نموده ومی تواند وحدت ملی این ملت را بعنوان خروشگاه سربلندی وپیروزی تضمین کند.

بر منتقدین و مخالفین : ! 

ای آنهای که نتیجه‌ی این جهاد رامنفی می دانیدمامی شناسیم تان شما دوگروه هستید!!!

اول: گروه اول کسانی هستند که درهمان زمان جیره خور وسگ درگاه کمونیزم بودند و منفعت شان از باب همین مکتب پرداخته می شد. طبعا اینها مخالف ایده مبارزان و انقلابیون مسلمان می باشند وگلایه ای ازآنها نمی توانیم داشته باشیم؛ چون اینها جسم وروح وعقل شان را ازهمین تفکر تغذیه کرده بودن وچه بسا دراین راه خونهای را آشامیدند، که بلاَخیره پوزهای نامبارک شان نقش برخاک شد وتا ابد رسوا وسرگردان شدند.

دوم: گروه دوم کسانی هستند که میتوانیم عنوان بدهیم، که اینها (خر دربار سگان) هستند یعنی عقل وهوش و شعور شان تحت تأثیر افکار و شایعه پراگنی های همان گروه رفته است و به اصطلاح منطقیون(نمی دانند که نمی دانند) و همه روزه بیدون داشتن کدام دلیل منطقی از پاچه های انقلابیون می کشند و قطعا این عمل شان مثمر الثمر نخواهد بود. اینها دراصل مجاهد زاده هستند؛ اما عدم آگاهی لازم آنهارا به این راه سوق داده است و بگونه‌ی ناخلفانه عمل می کنند وآرمان پدرانشان را ندانسته وناشناخته  تحت سئوال می برند.

مایان :

ما فرزندان همان ابراهیم (ع) هستیم ما فرزندان همان محمود غزنوی هستیم ما فرزندان همان  احمد شاه ابدالی هستیم ما فرزندان وبازمانده گان یک ونیم ملیون شهید گلگون کفن هستیم که با بیل و کلنگ و چوب لشکر های تا به دندان مسلح انگلیس و شوروی را از روی جغرافیای زمین محو کردند. ما این آرمان واین پیروزی را را پاس می داریم وتا آخرین رمق حیات درپی تبیین اصل آرامان هستیم و فرصت تحقیر و تأویل داشته های این آرمان را به هر ناخلف ومجهول الهویت نمی دهیم!

به مبارزه می پردازیم بسان پدارن مان که تفکرات‌غیرمنطقی دو مکتب (سیاه وسفید) را به قهقرا تحویل دادند ماهم تفکر این مکتب جدید و ناشناخته (آمریکا) را به قعر قهقرا می فرستیم وپیروزی ازآن ماست.

 انشاءالله

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *