نجم،چشم امید جامعه!

تعصب، پدیده که امروز جامعه را به فلاکت کشانده و سبب جنگ های داخلی و معامله گری گردیده است. اما الحمدالله با حضور پرشکوه نجوم از سراسر افغانستان با زبان ها و ملیت های مختلف در عالم از محبت و صمیمیت ثابت ساخت که امروز تعصب در میان ما جا ندارد و با دنیای از امید و توکل به خدا و با تلاش خستگی ناپذیر باهم بسوی ترقی و تعالی گام بر میداریم.

صمیمیت و الفت که میان نجوم در مجمع عمومی ارکان دیدم در کم جا ها پیدا کرده میتوانیم. آن لحظه را هیچ فراموش نمی کنم که جوانی از کاپیسا که اولین بار با او ملاقی شده بودم نزدم آمد و از دستم گرفت و مرا در آغوشش فشرد و چنان از گرمی محبت درونی اش احساس میشد که گویا سالهاست مرا می شناسد.

 جای تعجب نیست این رابطه ایمانی است که نجوم را از تمام ولایات کشور باهم قریب ساخته است. جا دارد که یکی از صحنه های این مجمع را یاد آور شوم:

 یکی از دوست های ما دقیق به یادم نیست که از کدام ولایت بود و به گمان اغلب اولین بارش بود که در اجتماع ارکان اشتراک کرده بود, شب هنگامیکه میخواست استراحت کند بکسک جیبی و موبایل خود را کنار سرش گذاشت و چنین میگفت که گویا شب وسایل ام را کسی نگیرد چون تعداد جوانان زیاد بود, ازینکه من در نزدیکی اش قرار داشتم برش گفتم برادر اینجا را نسبت به خانه ات امن تر بدان, چون جوانان نجم از اوج صداقت و ایمان داری و تربیه سالم بر خوردار هستند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *