معرفي نجوم: حمزه مومن حکیمی

حمزه مومن حکیمی پسر استاد عبدالبصیر مومن حکیمی باشندۀ ولایت کابل در سال ۱۹۹۰ میلادی در دیار هجرت و در شهر پشاور چشم به جهان گشود. تعلیمات ابتدایی تا صنف دوازدهم را در لیسۀ عالی حضرت قیس بن سعد در سال ۲۰۰۷ میلادی به اتمام رسانیده و در همان سال به پوهنتون بین المللی اسلامی اسلام آباد در رشتۀ شرعیات و قانون پیوست. سال ۲۰۱۱ دورۀ لیسانس را به پایان رسانده و در سال ۲۰۱۲ دورۀ درسی ماستری را در رشتۀ قانون شرکت ها و تجارت بین المللی به اتمام رساند.

از اوایل دورۀ تحصیلی در اتحادیه های محصلین فعال بوده و ضمن پیشبرد امور تحصیلی در مجال دعوت و تربیۀ جوانان و محصلین نیز فعالیت می نمود.

در اتحادیۀ محصلین مسلمان (Muslim Students Union)  که اتحادیۀ محصلین خارجی است، مسئولیت های مختلف از جمله مسئولیت بخش اجتماعی شعبۀ اسلام آباد، رئیس شعبۀ اسلام آباد، معاون رئیس و سکرتر جنرال اتحاد در پاکستان را بدوش داشته است.

به زبان های دری، پشتو، عربی، انگلیسی و اردو به روانی صحبت و نویسندگی میکند.

در سال ۱۳۹۰ هجری در مجلس تأسیسی نهاد جوانان مسلمان در شهر جلال آباد اشتراک نموده و از طرف اعضای موسسین نجم به عضویت هیئت رهبری تأسیسی نجم انتخاب شده و مسئولیت بخش ارتباطات نجم را بدوش گرفت. بعد از به پایان رسیدن دورۀ دو سالۀ هیئت رهبری، یکبار دیگر از طرف ارکان نجم در اجتماع ارکان به عضویت هیئت رهبری انتخاب شده و مسئولیت بخش تربیت را بدوش گرفت که تا فی الحال هم درین بخش منحیث خادم نهاد جوانان مسلمان (نجم) خدمت می نماید.

حمزه مومن حکیمی ضمن تدریس در پوهنځی حقوق و علوم سیاسی در پوهنتون سلام، در مجال حقوقی انجام وظیفه می نماید.

در مجال سپورت با فوتبال و کریکت علاقه مند بوده و از میان باشگاه های مشهور بازی تیم های بارسلونا، ریال مادرید و بایر مونیخ را پسند میکند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *