بهانه ی دیگر برای آشنائی

گزارش: شفیع رحمانی

روز چهارشنبه، سوم عید فطر ـمطابق با 8اسد 1393هـ.ش- نهادجوانان مسلمان- هرات، برگزارکننده­ی محفل عیدی بود. آغازگر این محفل تلاوت فردی بود که توسط تمام حاضرین محفل تلاوت گردید.

هدف از برگزاری این محفل ضمن عید مبارکی، شناخت بیشتر اعضای نجم با یکدیگر و همچنین آشنائی افراد جدیدی که در آیندۀ نزدیک با این نهاد می پیوندند عنوان شده است.

در  ادامه محفل انجینیر فاروق ندیم، مسؤل عمومی دفتر ساحوی نهاد جوانان مسلمان در هرات صحبت مختصری داشتند. آقای ندیم ضمن اشاراتی که به پیام­ها و درس­های ماه مبارک رمضان داشتند، به نمایندگی از هیئت مدیره نجم، عید سعید فطر را خدمت تمام اشتراک کنندگان محفل تبریک گفتند.

سپس شعیب حمیدزی یکی دیگر از اعضای نجم و عضو انجمن ادبی هرات، شعر زیبای را دکلمه نمود. به همین ترتیب بخش جالب و پرهیجان محفل آغاز گردید که همانا مسابقه ی بود توسط وصیل اسودی یک تن از اعضای نجم و محصل پوهنحی طب پوهنتون هرات، به اجرا آمد. (درین مسابقه 5 سوال مطرح شده بود که شخص داوطلب می بایست هر پنج سوال را پاسخ دهد و در نتیجه مستحق جایزه میشد. اما اگر نمی توانست به سوالات پاسخ دهد دو جلد کتاب جریمه می­شد. بلاخره یک تن از حاضرین محفل، به تمام سوالات پاسخ داده و در نهایت مستحق جایزه گردید.)

این محفل را تقدیم “عیدی” توسط شفیق الله الهامی – معاون نجم هرات- جزاب­تر ساخت. آقای الهامی ضمن تقدیم “عیدی” به هر اشتراک کننده، وی را به صورت مختصر معرفی می نمودند. قابل یاد آوریست، آنچه این محفل را متفاوت از محافل دیگر ساخت، این بود که “عیدی ها” توسط هر فرد اشتراک کننده آورده شده بود. (هرشخص برای یک نفر عیدی آورده بود).

این محفل که توسط محمد سعید سلیمانی-عضو نجم- گردانندگی می­شد، که با تماشای چند طنز تصویری ادامه یافت و با معانقه به پایان رسید.


پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *