صبح عید قربان؛ با نجوم هرات باستان

گزارش: شفیع رحمانی

چهاردهم میزان مطابق به سوم عید سعید اضحی، نجم هرات برگزارکنندۀ برنامۀ عیدی بود.

برنامه با گردانندگی غلام محبوب مأنوس، ساعت 07:30 بامداد و تلاوت دلنشین انجینیر رامین نبی زاده، آغاز گردید.

در ادامه استاد جلیل احمد پویا یک تن از مربیان نجم پیام تبریکی عید را به نمایندگی از نهاد جوانان مسلمان ابراز نمودند . و ضمن صحبت مختصری پیرامون عیدقربان و قربانی با اشاره به آیه مبارکه (ذَلِکَ وَمَن يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ)«حج:32»، جوانان را مخاطب قرار دادند تا اینکه شعایر الله متعال را توقیر و بزرگداشت نمایند و نباید در برابر شان بی تفاوت باشیم. و این نشانه تقوا انسان مؤمن است.

همچنین تأکید نمودند که نباید شکل ظاهری عبادات ما را فریب دهد. و به تمثیل ظاهری شعایر الله اکتفا نماییم، بلکه باید در مورد حکمت­­های احکام الهی فکر نماییم و روح این احکام و آموزه­ها در همه ی عرصه های زندگی ما مصداق پیدا کند. بدین طریق از قربانی درس ایثار و گذشت و فداکاری را بیاموزیم و در همه ی عرصه های زندگی مان همچو ابراهیم علیه الصلاه و السلام، لبیک گویان تسلیم امر پروردگار متعال شویم.

در ادامۀ برنامه، تیم تواشیح نجم ترانه زیبایی را به مناسبت عید قربان خواندند. و اما آنچه که اشتراک کننده‌گان برنامه را متحیر ساخت نمایشنامه این برنامه بود که توسط تیم تئاتر نجم به همکاری «خانه هنر» تلویزیون اصلاح، اجراء گردید. عنوان این نمایش قرض و اضرار قرضداری بود.

محفل ضمن معانقه و عید مبارکی جوانان، ساعت 08:30 صبح به پایان رسید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *