کنفرانس سید جمال الدین افغاني در بغلان

محمد منصور خیرخواه

کنفرانس معرفی شخصیت و فکر سید جمال الدین افغان به مناسبت سومین سالگرد تاسیس نهاد جوانان مسلمان (نجم) روز جمعه (۲۲ حوت ۱۳۹۳) در شهر پلخمری از سوی دفتر ساحوی نجم در بغلان برگذار شد.

کنفرانس بعد از  نماز جمعه در مسجد خواجه رشید، کوچه شهیدی در شهر پلخمری اغاز گردید. به تعقیب تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط محترم احمد حسین، یکتن از محصلین صنف چهارم علوم وفرهنگ اسلامی پوهنځی تعلیم وتربیه پوهنتون بغلان در باره سید سخنان مختصر ارایه نمود.

بعداً مولوی صاحب محمد ناصر وقاص پیرامون شخصیت سید جمال الدین افغان صحبت نمود. مولوي صاحب وقاص سید را مبارز اسلامی در افغانستان و جهان خوانده فکرش را فکر اصلاح گر و مترقی خطاب کرد.

متعاقباً استاد عبادالله محقق مسئول دفتر ولایتی نجم بغلان معرفی از فعالیت های نجم در ولایت بغلان را عرض کرده، گفت که نجم تسلسل افکار سید می باشد. به گفته وی نجم تلاش دارد تا از راه تربیت و تنظیم جوانان به اصلاح جامعه و پیشرفت ملی نایل آیند، چیزی که از ارمان های سید بود.

در جریان کنفرانس تیم فرهنگی نجم بغلان ترانه زیبایی را به خوانش گرفتند.

همچنان محمد یاسر، عضو نجم در بغلان، زندگی نامه سید را برای حاضرین به قرائت گرفت و عبدالباسط خالد عضو نجم و محصل پوهنځی اقتصاد پوهنتون بلخ پیام بیداری این نابغه افغان را بیان داشت.

کنفرانس با دعائیه ای از عظم الدین به پایان رسید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *