سروی که به هر باد نلرزد!

نوشته:عبدالهادی مهدی

به مناسب ششمین سالگرد تاسیس نجم

از آوان خلقت بشر؛ همیشه کسانی بوده اند که خویشتن را در میان هیاهوی بازار ظلمت خواهی و بدپرستی، نباخته اند و همیش سنگ نیک سرشتی و خیرخواهی را به سینه می زده اند و جان را نذر این مسیر کرده اند. این افراد الی حال شامل پیامبران، پیروان شان، اولیا و… بوده است که گاه بصورت انفرادی و زمانی بگونه یک گروه تبارز کرده اند.

این قانون خداوند است که در جوامع، باید افرادی باشند که قلب شان آکنده از مهر خدا بوده و مردم را امر به معروف نموده و از منکرات مانع شوند؛ زمانی که دیگران پلشتی را به نگاه نیک نگریسته و زشتی را به نیک سرشتی تفسیر میکنند. این کاروان مصلحت خواه، پستی و بلندی های کویر زندگی را یکی پس از دیگری، بدون توقف پیموده و به مسیر خویش ادامه داده است.

در این میان، کسانی دست به دست هم داده و از پس حجاب غفلت و خواب آلودگی برون آمده، دشت های وسیع ایمان را طی کرده، کوه های سر به فلک کشیده ی عقیده را در نوردیدند، در عوج آسمان امید قدم نهاده، ستاره راه دعوت شدند و خود را (نجم) نام نهادند. نهاد جوانان مسلمان(نجم) که توده ای از جوانان متدین، متعهد و دلسوز به وطن و هموطنان خویش بوده؛ با دنیایی از امید به روشنی آینده گرد هم آمده تا پرده تاریک شب را کنار زده و با صلاح بیداری نسل جوان، از قعر گودال های پس روی و عقب ماندگی، با عبور از پله های علم و دانش آفتاب درخشنده آینده و نسل پسین باشند. نجم حرکتی است جوان و برای جوانان، حرکتی که درد دل جوان را درک کرده و برای جوان برنامه دارد.

نجم نوریست آسمانی که از میان ظلمات شب بدبختی تابیدن گرفته تا کسی ره به ترکستان نبرده و از میان این کوره راهان جنگ فکری و استعمار، هدف خویش را فهمیده و به سرمقصد خویش برسند. نجم درین مدت، نه سروی بوده است که به هر باد بلرزد، یا راه خویش را گم کرده و رسالت اش را به فراموشی بسپارد.

نجم رفیق شفیق جوانان، راه مستقیم عزت و استقلال، و قله افتخار و سربلندی است. نجم بعد از پیمودن راه های صعب العبور مسیر دعوت، امروز صفحه یی جدید از عمر خویش را رقم زده است و پا به عرصه ی وسیع تر مسوولیت خویش نهاده است و با این عمر اندک خویش خیل عظیم جوانان پرکار را با خود داشته که مژده ای به چشمان منتظر مادر وطن است. نجم ستاره یی تابنده و روشنی بخش گونه های خاکی زمین است. امید که این نهاد در راه خویش بصورت مستمر، شاه مجلس بوده و شمعی روشنگر باشد که امت، گردا گردش جمع شده و همگی در راه عزت و افتخار باهم همدست شوند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *