محفل تجلیل افتتاح پروژه ارزشمند تاپی – در فراه

گذارش: غلام حضرت متین – مسئول بخش رسانه های نجم فراه

بخش فعالیت های عامه نجم در اداره ولایتی فراه، محفل تجلیل از افتتاح پروژه ارزشمندتاپی را برگز ار نمود.

این برنامه که حوالی ساعت 3:00 بعد روز پنجشنبه 9 حوت 1396 در تالار ریاست زراعت و آبیاری ولایت فراه دایر گردیده بود، در این محفل جمع زیادی از علما، بزرگان،وکلا، فعالان مدنی و جوانان فراه اشتراک نموده بودند.

اشتراک کننده گان محفل از افتتاح پروژه تاپی ابراز خرسندی نموده و آن را برای کشور خیلی مهم تلقی نمودند.

محترم بریالی غفاری رئیس نهادهای مدنی فراه تاپی را یک چانس و فرصت برای منطقه و افغانستان شمردند.

محترم دادالله قانع، وکیل جوان شورای ولایتی ولایت فراه، بر ارزش و اهمیت پروژه های بزرګ و تاثیر آنها بر وضعیت اقتصادی و امنیتی کشور صحبت نمودند.

نقیب الله نیکمل پروژه تاپي را نتیجه­ي جهاد مقدس افغان ها دانسته و آنرا تحفه ای از طرف کشور دوست ترکمنستان برای رهایی شان از یوغ شوروی سابق دانست. وی افزود ترکمنستان برای همیشه از افغانان غیور و مجاهد سپاس ګذار خواهد ماند.

محترم الهام ،جوان علمدوست و آمر معارف شهر ولایت فراه، ابراز نموده و بر دوستان و دشمنان پروژه و سابقه تاریخی آن روشنایی انداخت. ایشان واضح نمودند که قرار بود جایگزین پروژه تاپي، خط لوله صلح باشد و حتی سیکولران و آخوندان ایران یکجا برای بدست آوردن آن تلاش می نمودند ولی الحمدلله که پروژه (تاپی) موفق  شد و نصیب ملت مظلوم افغانستان ګردید.

چنانچه تمرکز اصلی محفل بر مجموعه پروژه های تاپي بود، محترم بلال احمد بارکزاد با ارائیه پرزنتیشن مملو از معلومات، اقتصادی، اشتغال زایی، ظرفیت، مبداء و انجام، سب استیشن ها، آمار و  ارقام، و جزئیات دیګر پروژه را ارائیه حاضرین تالار نمودند که مورد تشویق و استقبال ګرم حاضرین مجلس قرار ګرفتند.

پس ازین تیم سرود نجم با اشتراک دو جوان خوش صدا و رعنا (محمد امینی و محمد عرفانیار) ترانه زیبایی را تقدیم حاضرین نموده و ګوش های همه را نوازش دادند.

سپس انجینیر ضیاء الدین نورزی پيرامون اهمیت استراتیژیک ولایت فراه و پروژه های بزرګ این ولایت صحبت نمودند و از بند بخش آباد، پروژه تاپي، ګمرک ثروت زا و بندر چابهار صحبت نمودند.

برنامه رأس ساعت چهار و سی دقیقه با دعائيه محترم مفتی عبدالکریم ناصح پایان پذیرفت و اشتراک کننده ګان مجلس با در آغوش ګرفتن همدیګر، فرحت روز عید را احیاء نمودند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *