26 دلو روز پیروزی آزاده گان برهنه پا!

نوشته: عبدالباسط خالد

29 سال قبل از امروز در یک روز سرد زمستانی، دقیقا در 26 ام دلو سال 1367 هجری خورشیدی جنرال گروموف فرمانده ارتش سرخ در افغانستان به عنوان آخرین سرباز روسی با سر خمیده پل حیرتان را به قصد اتحاد جماهیر شوروی سابق ترک گفت.

بلی 26 دلو روز خروج ارتش تا به دندان مسلح نیروهای اتحاد جماهیر شوروی از کشور عزیز ما افغانستان هست. روس ها پس از تجاوز نظامی بر خاک کشور ما و ادامه 9 سال و چندماه قتل و کشتار، بالاخره با پایمردی ملت مسلمان و آزادی خواه افغانستان مجبور شدند کشور را ترک بگویند؛ اما به قیمت آواره شدن بیش از 5 میلیون انسان و کشته شدن 2 میلیون دیگر….

تجاوز نظامی روس ها بر کشور عزیزمان افغانستان چهره واقعی آیدیالوژی پوچ کمونیسم و الحاد، این زهر بشریت را بر همگان واضح و برملا ساخت و برعکس حس آزادی خواهی این ملت سر افراز را نیز آشکار و هویدا گردانید.

ملت مسلمان و آزاده افغانستان یکبار دیگر بر جهانیان ثابت نمودند که مانند اسلاف شان هرگز زیر یوغ ظلم و ستم بیگانگان قرار نگرفته و هرگز حاضر به معامله نمودن نوامیس خود نیستند، تجاوز نظامی 9 ساله روس بر این کشور، همه هست و بود این ملت را به باد فنا داده و تراژدی خونبار بیش از 40 ساله کشور نتیجه همان تجاوز هست.

این تجاوز سبب شد تا کشورهای جهان و منطقه خطر زیاده خواهی های اتحاد جماهیر شوروی وقت را به خوبی درک نموده و در مقابل آن بی تفاوت نباشند. غرب و کشورهای منطقه به خوبی میدانستند، هدف از این تجاوز نه تنها اشغال سرزمین های افغانستان؛ بلکه رسیدن به آبهای گرم بحر هند هست، آرزوی که روس ها از روزگاران روسیه تزاری در سر داشتند، حاکم بودن جواهر لعل نهرو با اندیشه های سوسیالیستی در هند و همچنان سوسیالیست های پاکستانی در ایالت سرحدی شمال غربی، چراغ سبزی بود برای اتحاد جماهیر شوروی سابق تا این رویا را به حقیقت مبدل سازند.

مگر آنها در محاسبات خود خیلی اشتباه کرده بودند و نمی دانستند عبور از هندوکش این دژ تسخیر نا پذیر آسیا به قیمت جان هزاران سرباز و میلیون ها روبل برایشان تمام میشود. آنها فراموش کرده بودند که افغانستان گورستان هر متجاوزی هست و به زودی این خاک قرار اعترافات خودشان تبدیل به یک زخم ناسور برای اتحاد جماهیر شوروی سابق میگردد.

بلاخره این زخم خون چکان، روس ها را مجبور به خروج شرمسار ازین کشور نمود و این درسی هست برای هر متجاوز بیرونی که چشمان آز و طمع را بر این کشور مسلمان دوخته اند.

پیروزی خروج قشون سرخ مرهون زحمات تمام ملت مجاهد افغانستان هست و یک بار دیگر این پیروزی را برای تمامی ملت مسلمان و با شرف افغانستان تبریک و تهنیت عرض میدارم.

پاینده باد افغانستان

سر بلند باد ملت آزاده و سلحشور این مرز و بوم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *