قدس، فرصتی برای وحدتی امت اسلامی

نوشته : عبدالجبار مطمئن

دانشمندان گفته اند: وجود دشمن مایه اتحاد و ترقي ملت هاست و همچنان ضرب المثل مشهوری انگلیسی هست که میگوید: یک مثل انگلیسی است میگوید: اگر میخواهي ملتي را بیدار کني، اذیتش کن!

سازمان همکاري اسلامي یا (OIC)  که دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است که با عضویت از ۵۷ کشور به گسترش بیش از چهار قاره است. به عنوان یک نتیجه از آتش‌سوزی جنایی مسجد الاقصی و اشغال بیت المقدس در سال 1969 میلادی تأسیس شد.

حالا نیز در پیوند به اعلان شدن قدس منحیث پایتخت رژیم اشغالگر اسراییل، رجب طیب اردغان رییس جمهور کشور ترکیه از سران  سازمان همکاري اسلامي یا (OIC)  را برای اجلاس فوری پیرامون همین قضیه فراخوانده است که در جای خودیک کار بسیار بزرگي است. آن هم دقیقا در هنگام که دشمن مشترک داشته باشیم.  و این کنفرانس برای انسجام و اتحاد جهان اسلام یک فرصت بسیار بزرگ است. چون رئیس جمهوران یا وزراء خارجه در آن شرکت میکنند. 

توقع میرود اردوغان برخي حاکمان ترسو و بزدل ممالک اسلامي را از لفافه دپلماسي بیرون کشیده و به صحنه عمل بیاورند.دیگر اینکه چشم از چشم حیاء میکند، ممکن منجر به یک تصمیم بزرگ شود. پس برادران عزیز تک تک وظیفه داریم تا به این رویداد بزرگ توجه عمیق داشته باشیم.

جهت موفقیت آن برای اتحاد امت اسلامی بر علیه نیروهای اشغالگر صهیو صلیبی به الله متعال تضرع کنیم. برادران هرچه کدورت در دل داریم همه دور بیندازیم و با قلب سلیم از خداوند بزرگ بخواهیم چنانچه ۴ شنبه قبل علیه امت اسلام تمام شد این چهار شنبه را برای امت مسلمه قرار بدهد. این چند سخن پراکنده را از عمق دل برادر کوچک تان بپذیرید.

حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *