امت او بودن چی افتخار بزرگیست!

نوشته: نقیب الله قادری

 سلام ودرود بر پیامبر محبوب مان محمد صلی الله علیه وسلم  که به واسطه شخصیت بی مانند خود برای انسانیت همانند خورشید فروزان تابید و رهنمایی شد برای انسانها !

خداوند منان ، او را در شرایط بحرانی حیات انسانها به عنوان پیامبر فرستاد، هنگامی که دنیا غرق در ظلم و تاریکی ها بسر میبرد، ایشان را به عنوان رحمته اللعالمین برای تمام انسانها ارزانی کرد .

وی را در عصری برگزید که جامعه آن روز در وحشی گری، عصیان و غفلت از حیوانات نیز سبقت گرفته بودند وبه واسطه او بود که ظلماتی آن جامعه تبدیل به انوار و روشنایی شد .

خداوند تبارک و تعالی او را به تمام موجودات جاندار و بی جان، سنگها، خاکها، برای نهر ها و در یاها برای آسمانها و زمین ها،  برای زمان و مکان و به ویژه برای انسان به عنوان رحمت بی پایان ارزانی داشته است.

آنچنان رحمتی که مهر و محبت وی تمام انسانها و حتی تمام مخلوقات را در بر گرفته بود، آنچنان رحمتی که به عنوان آب حیات ابدی ، سرچشمه فیض و برکت بی پایان و وصف ناپذیر،  هدیه شده است.

 ای عزیزی که امروز مسلمانی !

اگر همت و تلاش رسول اکرم صلی الله علیه وسلم برای در هم کوبیدن بتها نبود امروز تو نیز مانند اجدادت به بت پرستی مشغول میبودی!!!

بلی، این مرد امی در میان جامعه ای جاهل ظهور کرد، جامعه ای که به دور از هر گونه فرهنگ و مدنیتی بودند .

علم و حکمتی که او بنا نهاد علمی بود که همه انسانهای آن زمان از ارایه یک مورد شبیه به آن ناتوان بودند.

او صلی الله علیه وسلم با در یایی از معجزه آمد که تا آن زمان مشاهد نگردیده بود و از این به بعد هم مشاهده نخواهد شد، بلی معجزه بزرگ او قرآن کلام الله متعال هست، قرآن کتاب هدایت برای بشریت.

قبل از او نیز پیامبران زیادی با کتاب ها و صحیفه های برای بشریت آمده بودند، حضرت موسی علیه سلام  پاره از احکام را آورده بود ، حضرت داود  علیه سلام  باعلت دعا ها و مناجات خود زبانزد همه گردیده بود ، حضرت عیسی علیه سلام برای آموختن مقام اخلاق و زهد فرستاده شده بود لکن پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وسلم  همه این موارد را آورد .

برای تزکیه نفس و پاک کردن قلب احکام پروردگار را ابلاغ کرد ، زیبا ترین نوع اخلاق را نشان داد و با نحوه زنده گانی خودش برای همگان نمونه گردید.

پیامبری که به مدت چهل سال دربین یک جامعه جاهل زنده گی کرد، هنوز برای مردم ناشناخته بود تا آن زمان به عنوان فردی واعظ و خطیب شناخته شده نبود بلکه در مقام یک سرباز عادی هم معروف نبود،  اما بدون هیچ تردیدی سال چهلم از زندگی ایشان برای انسانیت نقطه عطف بزرگی بود،  قبل از آن سال هیچکسی از  وی نشنیده بودند که درمورد روز قیامت، جهنم و بهشت سخن بگوید، لکن زمان که با یک وظیفه الهی از غار حرا برگشت به کلی تغیر یا فته بود.

 پیامبر خدا صلی الله علیه وسلم مبعوث به رسالت و موظف به انجام وظیفه محوله اش گردیده بود، مسوولیت سنگینی که از جانب الله متعال بر دوش و ی گذاشته شده بود.

آری رساندن پیام و احکام الهی برای همه بشریت!

حالا بعد از مبعوث شدن به رسالت  او در زمینه های عقیدتی، اخلاقی، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی ، روابط جمعی ، راوبط بین المللی وغیره چنان قانونهای کامل و مستحکمی را بیان نمود، که برگزیده ترین عالمان با ذهن و عقل شان بدان پی نبرده نمی توانند.

زیرا آنچه که وی بیان داشت، ساخته و پرداخته ذهن خودش نه؛ بلکه کلام والای پروردگار بود، کلام خالق این زمین و زمان!

پیامبر والا مقام کسی بود  که تا آن زمان شمشیری به دست نگرفته، آموزش نظامی ندیده ،بلکه فقط و فقط در تمام ایام قبل از مبعوث شده به رسالت  یک بار به عنوان ناظر در یک جنگ مشارکت داشت.

 آری !

دین مبین او رحمت برای عالمیان هست و  کل بشریت مدیون آن معصوم هستند .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *