نجم،تافته جدا بافته از مردم نیست!

نوشته: محمود مدرس نور

عضو نهاد جوانان مسلمان(نجم) هرات

این نهاد از دل مردم برخواسته در غم و شادی این ملت شریک است. نجم در شادی های این ملت شریک بوده و با شریک ساختن این شادی ها، شادی این ملت را چند برابر می سازد. بطورمثال: بخاطر افتتاح پروژه تاپی، شیرینی می دهد، شادی می کند، در جمع نجوم و دوستداران نجم در یک محفل جداگانه به تجلیل و سرور می پردازد.

در غم و اندوه این ملت، با آه سرد، با دل اندوهگین و باخاطر حزین و در کنار آن با عزم پولادین به غمگساری و تیماری غم این ملت می پردازد. نجم با تقلای خستگی ناپذیر و کوشش سراسری در تمام ولایات کوشش کرد تا مرهمی التیام بخش بر زخم مردم کندوز بگذارد. نجم در این راه در کنار برادران درد کشیده خود ایستاد، برای رساندن کمک ذره یی از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

نجم برای اعتلای دانش و رساندن ملت افغانستان تا مرحله اجتهاد فکری با برنامه ریزی های منظم و متداوم به فعالیت خود مصروف و مشغول می باشد. شاید برگزاری مسابقه بزرگ ستاره ی معارف را یکی از آنها بر شمرد. آزمون بزرگ که با همت بزرگتر جوانان برگزار شد. آزمونی  که بعد از امتحان کانکور، بزرگترین امتحان علمی به شمار می رود. این مسابقه در راه آشتی دادن ملت با کتاب و قلم یک گام بزرگ و یک قدم سترگ بود. در این امتحان سراسری و ملی نزدیک به 000,100 تن از پسران و دختران متعلم اشتراک کرده بودند.

نجم در راه تربیت نسل آگاه و بیدار و با فهم درست که منجر به تغییر مثبت ملی و اجتماعی شود، برنامه های جامع و کامل طرح نموده و با مساعی مشترک جوانان این مرز و بوم به اجرا می گذارد. نجم نه چونان عده یی راه رستگاری و فلاح در تکرار اذکار و اورادی چند، نشستن در گوشه ی عزلت، بریدن از دنیا و ما فیها و گزیدن خلوت عافیت، می داند. نه هم مثل عده یی یگانه راه نجات را در خروج از خانه، تکرار طوطی وار یک کتاب، رها کردن اجتماع، اقتصاد و سیاست به حال خود که هرچه شود همان بهِ، یا کوچه گردی ها برای جذب افراد جدید، نمی بیند. نجم  نه مثل کسانیست که در پی گرفتن پروژه های هستند که توسط خارجی ها تمویل می شود، و برای بدست آوردن چند دالر و ویزای چند کشور و در بهترین حالت تابعیتِ یک مُلک خارجی تمام همّ و غمّ خود در تشکیک و تردید باورهای راستین این ملت بدانند، و تلاش ذلت بار داشته باشند، تا روحیه جهادی، غیرتی و دینی این ملت را بشکند، و به جای ارزش های بلند و بالایی!! چون تسلیم پذیری، افسرده گی، پیروی و تقلید کورکورانه از غرب، لذت جویی های افسار گسیخته… جایگزین شود.

چند عامل است که ادامه فعالیت نجم در مسیر مستقیم و اعلان شده ی آن را تضمین می کند:

  1. اصل شوری: تصمیم های خود را جمعی اتخاذ نموده و کارهای خود را براساس شورا پیش می برد. تصامیم نجم بر اساس سلایق و علایق فردی یک فرد نبوده، بل نتیجه اجتهاد جمعی می باشد.
  2. استقلالیت مالی: این نهاد هرگز قامت رسا و طبع بلند خود را در جهت بدست آوردن متاع دنیوی پیش هیچکس حتی عیّارترین ها خم نمی کند. از هیچکس و به هیچ عنوان پولی را نمی گیرد که به اساس یک شرط باشد.
  3. استقلالیت فکری: از نظر فکری به هیچ نهاد و به هیچ مرجع وابسته نبوده، بل برنامه ها و ایده های آن ساخته و پرداخته قیادت و شورای قیادی خود نجم می باشد.

نجم نهادیست مردمی، در کنار مردم، همراه مردم و همگام مردم، نهادی خدمتگزار که چشم داشت امتنان از هیچکسی ندارد، زنده بادنجم!

1 دیدگاه برای «نجم،تافته جدا بافته از مردم نیست!»

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *