روز طفل مبارک!

حمزه مؤمن حکیمی

بلی، روز طفل مبارک، ولی فقط به اطفال امریکا و اروپا؛ به طفلی مبارک که پدرش از سرمایه داران است و مادرش از اشراف.

روز طفل به اطفال افغانستان تعلقی ندارد که گاهی در اثر انفجار های کنار جاده یی کشته میشوند و گاهی در بمباردمان های امریکایی ها کشته میشوند و دست و پای خود را از دست میدهند.

روز طفل برای اطفال برما و مسلمانان روهینگا نیست که روزانه کشته میشوند و زنده سوختانده میشوند و زیر بد ترین نوع شکنجه ها جان میدهند. بلی، اطفال زیر انواعی از شکنجه ها جان میدهند که ما توان دیدن و یا گفتن آنرا هم نداریم.

روز طفل به اطفال سوریه مبارک نیست، اطفالی که روزانه ده ها تن آنها یا به اثر گاز های کیمایی و زهری بشار الاسد جان میدهند یا زیر بم های بیرلی نظام سوریه به پشتیبانی قوت های جهانی تکه و پارچه میشوند.

روز طفل به اطفال عراق مبارک نیست، اطفالی که توسط ملیشه های متعصب مذهبی به کمک دولت و امریکایی پدر های شان کشته شده و خودشان جز صدای جنگ و بوی بارود چیزی را نمیشناسند.

روز طفل به اطفال فلسطین مبارک نیست، طفلی که خانه اش غصب شده، پدرش شهید و برادرش اسیر؛ مکتب ندارد و اگر مریض هم شود حق بیرون رفتن از غزه را برای تداوی نیز ندارد.

روز طفل به اطفال سومالیه و اطفال افریقایی مبارک نباشد، اطفالی که از گرسنگی جان ندارند و انواع و اقسام امراض در نتیجۀ آزمایشات مختلف کیمیایی و اتمی کشور های غربی در افریقا، سردچار شان شده است.

روز طفل فقط و فقط به طفل اروپایی مبارک باشد که یک طفل اروپایی به اندازۀ بیشتر از ۳۰ طفل افریقایی مواد خوراکی استفاده میکند.

روز طفل فقط به اطفال امریکایی مبارک باشد که تنها آنها حق آرام، آزاد و مرفه زیستن را دارند.

وقتی ما مسلمانان وضعیت خود و دیگران را مقایسه میکنیم و اصطلاحات همچون حقوق بشر، حقوق زن، حقوق طفل و یا روز های مسمی به این نام ها را میشنویم احساس میکنیم که ازین اصطلاحات بیگانه هستیم.

بلی! باوجود اینکه اصطلاحات زیبا اند ولی ما از این اصطلاحات بیگانه ایم. زیرا تا وقتیکه حقوق بشر به انسان غربی تعلق میگیرد ارزش دارد، ولی وقتی از حقوق انسان مسلمان صحبت میکنیم، متوجه میشویم که در هیچ ترازوی غربی و امریکایی به حیث بشر و انسان وزن نمیشوند.

از همین رو فکر میکنیم که این اصطلاحات برای ما بیگانه است.

عزم میکنیم تا این بی عدالتی ها را دور ساخته و اصطلاحات جدیدی با معانی اصلی آن به بشر تقدیم میکنیم. بشری که در وحشت غربی و امریکایی مفهوم انسانیت را فراموش کرده و جوهر انسانیت را کم کرده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *