گردهمآیی به حمایت از مردم سوریه برگزار گردید

گزارشگر: محمد اکبر موحد

به تاریخ 19 جوزا گردهمآیی بزرگی به اشتراک صدها تن از محصلین و جوانان کابل در مقابل لیلیله پوهنتون کابل به حمایت از ملت مظلوم سوریه برپا گردید. در این گردهمآیی باشکوه که به ابتکار نهاد جوانان جوانان مسلمان (نجم) راه اندازی گردیده بود، جوانان در حمایت از مردم مسلمان سوریه شعار داده و نفرت و انزجار خویش را نسبت به ظلم و استبداد و کشتار بی رحمانه زنان، اطفال و جوانان سوری توسط ایادی خانواده اسد و حزب بعث ابراز نمودند.

این گردهمآیی روز پایانی هفته همبستگی ملت مسلمان افغانستان با ملت مظلوم سوریه بود که از روز شنبه تاریخ 13 جوزا آغاز گردیده بود. در جریان این هفته اکثریت نقاط شهر کابل با پوسترهای که حاوی تصاویر شهدا و مجروحین سوری بود مزین گریده و همچنان 10000 بروشر به حمایت از مردم سوریه در تمام شهر کابل اعم از مساجد، پوهنتون ها، مکاتب، مدارس و سایر مراکز تعلیمی توسط اعضا و همکاران نهاد جوانان مسلمان به صورت فردی و گروهی در ترکیب تیم های سیار تبلیغاتی توزیع گردید.

گردهمآیی متصل به نماز جمعه آغاز گردید، اولین سخنران این پروگرام محترم دوکتور استاد عبدالباقی امین استاد پوهنتون سلام بودند که پیرامون مفهوم امت واحد توضیحات داده و با استناد به آیات و احادیث پیامبر اسلام صلی الله علیه وسلم گفتند که ملت افغانستان و ملت سوریه یک امت واحد بوده و ما درد و آلام آنان را درد و رنج خود میدانیم .

به تعقیب آن محترم دوکتور رحمت الله زاهد رئیس نهاد جوانان مسلمان صحبت نموده و در ابتدا از محصلین لیلیه خواستند تا به اساس مسئولیت ایمانی خویش با این گردهمآیی همصدا گردیده و آواز مظلومیت مردم سوریه را به گوش جهانیان برسانند. همچنان ایشان خانواده بشارالاسد و حزب بدنام بعث را متهم نمودند که حقوق مشروع ملت سوریه را زیر پا نموده و با وجود آنکه هم از نظرسیاسی مخالف خواسته ها و باورهای دینی مردم میباشند و هم از نظر مذهبی یک فرقه کوچک مذهبی اند ولی بازهم برخلاف خواست اکثریت مردم سوریه خودشان را به زور اسلحه بالای آنان تحمیل نموده اند.

سومین سخنران این محفل محترم استاد نصیر احمد نویدی رئیس شورای مرکزی جمعیت اصلاح بودند. استاد در ضمن سخنانشان گفتند: متأسفانه که برعلاوه حزب بعث بشارالاسد، ملت مسلمان سوریه از طرف کشورهای چون عراق، ایران، روسیه و چین نیز مورد بی رحمی قرار گرفته است.”

استاد گفتند: ” حتی در قسمت ملت سوریه در رسانه های افغانی نیز ظلم روا داشته شده است و واقعیت های درون جامع سوریه برای مردم انعکاس نیافته است. در حالیکه جنگ در سوریه میان حزب بحث که بر اساس الحاد و اشتراکیت بنا یافته است و ملت مسلمان سوریه که فقط میخواهند حقوق انسانی خود را بدست آورند جریان دارد،  اما دیده میشود که اکثریت رسانه های ما آن را جنگ مذهبی جلوه میدهند که گویا بین دو طرف مذهبی در جریان است.” همچنان استاد پیروزی را برای مردم سوریه حتمی دانسته و گفتند:” کسی که فقط دو شعار داشته باشد یعنی یا مرگ و یا آزادی حتماً پیروز شدنی است و ملت سوریه جز این دو، شعاری دیگری ندارند.”

سپس نوبت سخرانی به محترم دوکتور فضل الهادی وزین متخصص امور کشورهای عربی و شرق میانه و استاد پوهنتون سلام رسید، استاد سخنانشان را با شعارهای سلام به سوریه سلام از افغانستان به سوریه و سلام از کابل به دمشق آغاز کردند. ایشان نیز مانند دیگر سخنرانان از شجاعت مردم سوریه تمجید به عمل آورده و آنان را نمونه و الگوی از شهامت و استقامت خواندند. استاد در ضمن سخنرانیشان چنین گفتند: ” بیش از چهل سال میشود که خانواده اسد با آهن و آتش به سرنوشت مردم سوریه حاکم گردیده است و تا به حال ده ها هزار نفر از بهترین فرزندان مسلمان سوریه را به قتل رسانده اند.” استاد وزین با اشاره به تأسیس حزب بدنام بعث گفتند: ” حزب بعث توسط میشل عفلق عیسوی تأسیس گردیده است که هیچ ارتباطی به اسلام و ارزش های فرهنگی عربی ندارد و از این جهت نمیتوان جنک کنونی را جنگ مذهبی خواند بلکه این جنگ میان حق و باطل است.” استاد همچنان گفتند:” حکومت سوریه و سایر حکومت های حزب بعث در کشورهای عربی با شعار مخالفت با امریکا و اسرائیل در حقیقت برای ده ها سال میشود که منافع امریکا و اسرائیل را درمنطقه تأمین نموده اند و حالا که بهار عربی و قیام مردم آغاز گردیده است دیگر این حکومت ها نمیتوانند در مقابل اراده ملت های مسلمان مقاومت کنند.”

بعد از سخنرانی دوکتور فضل الهادی وزین راهپیمایی کوتاهی از مقابل لیلیه الی دروازه پوهنتون کابل صورت گرفت. در پیش روی دروازه پوهنتون قطعنامه گردهمآیی توسط محمد اکبر موحد به خوانش گرفته شد. سپس محترم دوکتور رحمت الله زاهد از حضور گرم و پرشور محصلین و جوانان در این گردهمآیی اظهار سپاس نموده و گردهمآیی با دعائیه ی توسط محترم قاضی محمد حسن اسلامی خاتمه پذیرفت.

این گردهمآیی توسط محترم احمد جاوید صالحی گرداننده گی گردیده و سخرانی های سخنرانان با نعره های الله اکبر و شعار های به حمایت از مردم سوریه و ابراز انزجار از دولت ظالم آن کشور بدرقه میگردید.

 
قطع نامة گرد هم آيي
حمايت مردم افغانستان از ملت مظلوم سوريه

درست يک سال مي شود که ملت مسلمان و مظلوم سوريه در برابر رژيم مستبد و دکتاتور  خانوادة اسد، با دستان خالي قيام نموده و خواهان رسيدن به حقوق انساني خود و نجات از چنگال بيرحم و خونين حکومت تاريخ زدة حزب بد نام بعث مي باشد. در طي يکسال گذشته رژيم خون آشام بشار الاسد با بکار گيري تمام وسايل قتل و کشتار، با بيرحمانه ترين و وحشيانه ترين شکل با آتش و آهن به کشتار دسته جمعي ملت سوريه پرداخته و برخلاف تمام موازين حقوق بشري در پيش چشم جهانيان و آنچه جامعة جهاني خوانده مي شود. مردم سوريه اعم از طفل و زن و مرد را به خاک و خون مي نشاند. طبق آمار رسمي تا کنون بيش از ده هزار نفر از فرزندان ملت مسلمان و ستمديدة سوريه قرباني ددمنشي و سفاکي رژيم آل اسد شده است و هزاران تن ديگر معلول و مجروح شده اند.
کشور هاي اسلامي و جامعة جهاني در حاليکه قتل و کشتار و نابودي يک ملت را به چشم سر ميبينند تا کنون هيچ اقدام جدي را که باعث توقف قتل و کشتار ملت مسلمان سوريه شود، انجام نداده اند. برخلاف، دولت هاي مانند روسيه، چين، ايران و عراق چون گذشته حکومت بشارالاسد را در قتل و کشتار ملت مسلمان سوريه حمايت مادي و سياسي ميکنند.
ادامة اين وضعيت، رژيم سفاک بشارالاسد را در استمرار جنايت و آدمکشي جدي تر ساخته طوريکه به خشونت و وحشي گري ايادي اين رژيم خونخوار هر روز اضافه ميشود.
در چنين شرايطي که يک ملت در حال نابود شدن است و فرياد مظلوميت اطفال معصوم و زنان و پير مردان سوريه تا به آسمانها ميرسد، ايجاب ميکند تا همه ملت هاي دنيا با وارد کردن فشار بر حکومت هاي شان چنان قاطعانه عمل کنند تا جلو ظلم و جنايت بشارالاسد و دار و دستة بيرحم وي گرفته شود.
نهاد جوانان مسلمان افغانستان (نجم) بر اساس رابطة انساني و اخوت اسلامي، خود را در درد و غم ملت سوريه شريک داسته و خواسته های خود را در نکات ذيل بيان می دارد:
–    از حکومت افغانستان و پارلمان کشور می خواهد تا از طريق اتخاذ مواقف شجاعانه از ملت سوريه حمايت نموده و وجيبة انساني شانرا در برابر مردم سوريه به عنوان بخشي از پيکرة امت اسلامي ادا نمايند.
–    از کشور هاي روسيه، چين، ايران و عراق مي خواهد تا ازين بيشتر رژيم آل اسد را در قتل و کشتار ملت سوريه همکاري نکند زيرا سنت پروردگار به اين رفته است که آة مظلومان در فرجام کار، دامن هر ظالم ستمگر و مددگاران ستم و ظلم را خواهد گرفت.
–    از ملت غيور و مسلمان افغانستان مي خواهد تا با برگذاري راهپيمايي ها و گرد هم آيي هاي مردمي از داعية برحق ملت مظلوم سوريه در برابر طغيان و استبداد رژيم خون آشام بشارالاسد، حمايت نموده مسئوليت خود را ادا نمايد
–    رسانه ها و احزاب و موسسات جامعة مدني افغانستان نيز بايد مسئوليت خويش را در قبال ملت مظلوم سوريه ادا نموده و در جهت حمايت ازين ملت ستمديده اقدام نمايند.
–    همچنان ما کشتار بيرحمانه مردم مظلوم افغانستان توسط طرف های درگير به خصوص نيروهای خارجی را به شدت تقبيح نموده و خواهان پايان يافتن هرچه عاجل اين حملات و حشيانه  استيم.
ما يقين داريم که ملت قهرمان سوريه سر انجام پيروز گرديده و رژيم سفاک خانواده اسد مانند ديگر رژيم هاي ستمگر به گورستان تاريخ فرستاده خواهد شد و آنگاه پشيماني ظالمان و دست ياران شان سودي نخواهد داشت.

(وسيعلم الذين ظلموا اي منقلب ينقلبون)
به اميد رهايي عاجل امت مظلوم سوريه از بند ظلم و تجاوز رژيم بعثي آل اسد.
نهاد جوانان مسلمان افغانستان (نجم)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *