اجتماع جوانان نجم – کندهار و هرات

گزارش: محمود ظریفی

امروز جمعه 25حوت، نهاد جوانان مسلمان برای 30تن از ارکان، اعضا و همکاران ولایات هرات، قندهار و فراه دوره یک روزه اداری را برگزار نمود.
برنامه رأس ساعت 8:45 ق.ظ، با گردانندگی شفیع رحمانی، در سالون کنفرانس های دفتر جمعیت اصلاح هرات با تلاوت آیات کلام الله مجید با آواز قاری نظام الدین راسخ طاهری شروع گردید. بعداز آن شفیق الله الهامی مسؤل برنامه، حضور مهمانان را خیر مقدم گفته و تفصیلات و اهداف برنامه را برای مشترکین تشریح نموده و گفت: هدف از برنامه امروز آشنایی مباشر با طرز کار نجم و کارهای اداری و پلان سازی مستقیم برای سال 1392هـ . ش میباشد.
در قسمت دیگر برنامه استاد عبدالقدیر صالحی درس دَعَوِی را برای مشارکین تقدیم نمودند، استاد صالحی به شرح اهمیت استقامت در مسیر دعوت اسلامی پرداخته و با یاد خاطرات و احساسات ایمانی مردم هرات در قیام 24حوت –علیه نظام کمونستی وقت- عدم مدیریت عقلانی و حساب شده پس از انقلاب را از موانع عمده استمرار برنامه¬ها و خواسته¬های نهضت اسلامی دانسته و تأکید نمودند که برای حفظ دستآوردهای دعوت اسلامی همواره باید مدیریتی آینده¬نگر داشت.
قسمت دیگر برنامه اختصاص یافته بود به آشنایی با لوایح و طرز کار نجم که در قالب مسابقه¬ی توسط احمد جاوید صالحی و احمد ارشاد احرار – هیئت اعزامی از مرکز- اجرا گردید.
در قسمت بعدی، احمد ارشاد احرار ه

مراه با نمایش پلان مرکزی، نحوه پلان سازی برای سال آینده را تشریح و رهنمایی¬های لازم در مورد ساختن پلان نظم ولایتی و حلقات ساحوی را بیان داشتند.
بخش اول برنامه ساعت 12:00ب.ظ با صرف طعام ختم و بخش دوم برنامه بعداز ادای نماز جمعه ساعت 2:00ب.ظ شروع گردید.
در بخش دوم برنامه ابتداء احمد ارشاد احرار به تشریح برنامه-های تربیتی و تصور بخش تربیت نجم پرداخته و به تعقیب آن، استاد عبدالباری قانت – مسؤل زون غرب جمعیت اصلاح- پیرامون ضرورت جامعه به کار اسلامی، نکات ارزشمندی را بیان نموده و نجم را ستاره درخشانی در عرصه کار دعوت اسلامی خواندند.
در قسمت دیگر احمد جاوید صالحی سیستم مالی و نحوه تمویل داخلی نجم را شرح داده و پس از آن احمد ارشاد احرار سیستم اداری نجم،- ساختار اداری، ساختن راپور، فرستادن راپور و… – را برای مشارکین دوره بطور مفصل توضیح دادند.
 قابل یادآوریست که بعداز تقدیم هر قسمت از برنامه به سؤالات مشارکین پاسخ گفته شده و هم¬چنین جهت تنشیط مشارکین وقفه، نشید و برنامه¬های تفریحی مد نظر گرفته شده بود.
برنامه ساعت 4:15ب.ظ با دعائیه محب الله حقمل – مسؤل نظم ولایتی قندهار – اختتام یافت

1 دیدگاه برای «اجتماع جوانان نجم – کندهار و هرات»

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *