کنفرانس محصل موفق

گزارش: عبدالباسط امل
به سلسلۀ برنامه های تربیتی نهاد جوانان مسلمان برای نسل جوان این بار کنفرانسی تحت عنوان (محصل موفق) امروز دوشنبه مطابق 20 سنبله سال جاری از سوی حلقه ساحوی پوهنتونهای کابل راه اندازی کرد.
این کنفرانس با حضور ده ها جوان محصل در تالار سید جمال الدین افغانی رحمه الله به ساعت 4 عصر آغاز گردید.
استاد عبدالاحد مسلم بحیث اولین سخنران این کنفرانس در ارتباط به محصل موفق سخنرانی نمودند،ایشان در ضمن سخنان شان در ارتباط به ویژگیهای یک محصل موفق فرمودند:
یک محصل باداشتن مواصفات ذیل میتواند موفق باشد:
– عقیده سالم
– تقوا
– اخلاق نیک
– دانش مؤثر
– دعوتگر بودن
– داشتن اندیشه خدمت به ملت
– رقابت سالم
– عبادت گذاری
– داشتن فراست و زیرکی
پس از سخنرانی استاد عبدالاحد مسلم نصرت احمد محصل سال ششم طب معالجوی تجربه ی دوران تحصیل خود را با مشترکین به اشتراک گذاشت. بعد از نصرت احمد محمد تمیم اول نمره پوهنحی انجنیری کابل و قاری محمد عمر محصل تعلیم و تربیه نیز تجربه های خود را با مشترکین کنفرانس به اشتراک گذاشتند.
به تعقیب سخنان این محصلین موفق دکتور رحمت الله زاهد رئیس نهاد جوانان مسلمان پیام نجم را به سمع مشترکین رساندند،ایشان در ضمن سخنان خود اضافه نمودند:
ما می خواهیم جوانان ما تحصیل نموده و دانش شانرا در خدمت به عقیده اسلامی و امت وملت خود قرار بدهند. ما می خواهیم جوانان ما متخصص شوند و در بازسازی و اعمار کشور سهیم شوند.
در اخیر برنامه به محصلین موفق و اول نمره های پوهنحی های طب معالجوی، انجنیری، حقوق و تعلیم و تربیه جوایز و تقدیر نامه اهداء گردید.
این کنفرانس به ساعت 6 عصر با دعائیه دکتور رحمت الله زاهد پایان یافت.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *