مسابقه کوه پیمایی در هرات

ضیاءالحق لامع

صبح روز جمعه (۱۵ حوت) اداره ولایتی نهاد جوانان مسلمان (نجم) مسابقه کوهنوردی را در ولایت باستانی هرات برگزار نمود که در آن ۱۵۰ جوان اشتراک ورزیدند.

در آغازین ساعات صبح جمعه جوانان ورزش دوست هرات باستان با نرمش و اجراء حرکات کششی در پارک تخت صفر (کنار خانه ی جهاد) آماده ی کوه پیمایی شدند، بعد از توزیع کارت اشتراک، مسابقه آغاز و استاد نذیر احمد رشیدی منحیث راهنمای کوهنوردی، جوانان را در مسیر مسابقه هدایت می نمودند.

این مسابقه که سه مرحله داشت، بعداز طی نمودن هر یک از مراحل، تعداد رقابت کنندگان کاهش می یافت و تنها ۳۰ تن از جوانان توانستند تا آخرین مرحله به رقابت بپردازند و در آخرین مرحله قهرمان مسابقه مشخص گردید.

در اخیر، همه ی اشتراک کنندگان در جوار خانه ی جهاد گرد هم آمده و برندگان مسابقه را تشویق نمودند. همچنین از طرف بخش ورزشی نجم برای ۱۰ تن از جوانان اشتراک کننده که تا آخرین مرحله توانستند کوه پیمایی نمایند به قید قرعه جوایزی اهداء گردید.

به تعقیب آن، نهاد جوانان مسلمان توسط استاد شفیق الله الهامی مسؤل نجم هرات به جوانان معرفی گردید و از همه جوانان دعوت به عمل آمد تا در سایر برنامه های تربیتی و فرهنگی نجم اشتراک نمایند.

قابل ذکر است که به پاس تلاشهای نیروهای امنیتی و همکاری شان در تأمین امنیت مسابقه، از طرف دفتر نجم تقدیر نامه ی برای مسؤلین حوزه ی امنیتی اهداء گردید.

این برنامه که به مدت ۳ ساعت به طول انجامید، با دعائیه ی توسط قاضی صاحب عبدالاحد توکلی به پایان رسید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *