همایش جوانان هرات برای صلح

گزارش: تیم رسانه یی نجم

از آن جایی که #صلح نیاز مبرم و گمشده سرزمین مان میباشد و پیش نیاز هر نوع انکشاف و ترقی در جامعه است، در این شرایط حساس و سرنوشت‌‌ساز نهاد جوانان مسلمان افغانستان- نجم تلاش برای برقراری صلح پایدار را از مهم‌ترین و اساسی‌ترین رسالت‌های دینی و ملی خویش میداند؛ روی این ملحوظ چندی پیش به همت #نجم “جرگه ملی جوانان، صلح و آینده افغانستان” با اشتراک نماینده‌گان جوانان از تمام ولایات افغانستان در شهر کابل دایر گردید و قرار شد این تلاش ها در تمام ولایات افغانستان توسط این جوانان ادامه یابد و ندای “والصلح خیر” از گوشه گوشه این سرزمین خسته سر داده شود.
این بار به ادامه این مساعی پس از ولایات کابل و ننگرهار “همایش جوانان هرات برای صلح” به‌تاریخ ۱۳۹۸/۷/۳ در تالار خیام ولایت هرات برگزار گردید.
این برنامه با گرداننده‌گی شفیع رحمانی و تلاوت آیات متبرک کلام الهی توسط داکتر صاحب محمد مصدق آغاز یافت. به تعقیب آن سرود ملی کشور پخش شد. سپس داکتر صاحب احمد زبیر سلجوقی، معاون نجم هرات پیرامون صلح به ایراد سخن پرداخته حضار را خوش آمدید گفتند. متعاقبا خواجه امین‌الله احراری، به نماینده‌گی از مجاهدین پیرامون ضرورت صلح در کشور صحبت نمودند. در ادامه استاد آرزو عزیزی، استاد دانشگاه در مورد زنان و صلح بیانات خویش را ارائه نمودند. در قسمت بعدی برنامه شعری از استاد عبدالقدیر صالحی در مورد وطن توسط استاد سید مسلم لبیب دکلمه شد. پس از آن به نماینده‌گی از جامعه علمی هرات استاد صلاح‌الدین جامی، استاد دانشگاه هرات پیرامون صلح به ایراد سخن پرداخته بر ضرورت صلح در جامعه تأکید نمودند. همچنان در این همایش طرح سراسری صلح جمعیت اصلاح افغانستان توسط استاد خلیل‌احمد جامی، استاد دانشگاه هرات ارائه گردید. در ادامه استاد حمیدالله حنیف، منشی کمیسیون سمع شکایات ولسی جرگه در مورد صلح و مسؤولیت افغانها در ایجاد مذاکرات و صلح بین‌الافغانی صحبت نمودند. در فرجامین بخش برنامه استاد حمزه مؤمن حکیمی، رئیس نهاد جوانان مسلمان افغانستان- نجم به ایراد سخن پرداخته در مورد نیاز کشور به صلح پایدار و سراری و ادامه تلاش ها برای ادای رسالت صلح‌خواهی تاکید نمودند. برنامه با دعائیه قاری صاحب غلام‌ محمد محسن خاتمه پذیرفت.
به امید روزی که شهروندان این سرزمین بیش از این در سوگ از دست‌ دادن عزیزان شان رنج نبرده و صلح و امنیت سراری و پایدار در کشور عزیز مان افغانستان حاکم گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *