پیشرفت ما در وحدت و انسجام ماست

پیشرف ما در وحدت و انسجام ماست:

نویشته: فرید شاهین

وحدت، هم فکری و انسجام مردم بخصوص قشر جوان تأثیرات مثبتی در امور اجتماعی و فردی آن جامعه دارد، زیرا که با یکجا شدن چندی از افکار قوی ترین تصمیم و هدف اتخاذ میشود، که گسستنش ناممکن است و در آینده هم هیچ ندامت و پشیمانی را به بار نخواهد آورد، چون در اجرا و تصمیم گیری آن موضوع همه سهیم بودند.

از آنجای که همه در جریان هستید کشور عزیز ما جمهوری اسلامی افغانستان طی چندین دهه اخیر شاهید فراز و نشیب های فراوانی بوده است و این تحولات در بسیاری حالات تأثیرات نا گوار و خفه کنندۀ در متن جامعه، و حتی در توده های قومی بجا گذاشته است. نابسامانی ها و نا هنجاری ها یک نوع بی اعتمادی و گسست قومی را میان همه مردم و بخصوص نسل جوان که ازین ناحیه رنج می برند به وجود آورده است.

در رابطه به انسجام و همبستگی و یا تفرقه و جدایی، شعرا و نویسنده گان زیادی نگاشته اند که وحدت و انسجام، ترقی و پیشرفت فرهنگ و جامعه است، و اما تفرقه و گسستگی باعث بی اعتمادی و بی باوری مردم میشود که سرانجام این عمل باعث عقب مانی و ویرانی جامعه میشود، پس انسجام و همبستگی را باید استقبال کرد، چون وحدت و همدلی به مانند آب یک نیاز مبرم و ضروری در جامعه است.

چنگ بر وحدت بزن، ز تعصب بگریز
وز ترحم بر آسیاب دشمن آب مریز

بگذار تابخشکد شاخه های وجودش
تا نـروید بذر خـام و زهـر آلـودش

“شاهین”

نویسنده: فرید شاهین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *