مگر اتحاد جنایت است!؟

نوشته: عبدالباسط خالد

اواخر سال 2011 میلادی بر اساس گزارش های منتشر شده توسط نهاد های بین المللی نزدیک به 260 هزار انسان در شاخ آفریقا بر اساس قطحی و گرسنه گی جان باختند.

یک بار دیگر آمار بالا را به آهسته گی بخوانید، 260 هزار انسان!!!

یعنی یک چهارم جمعیت یک میلیونی از زنان و کودکان مسلمان تنها در شاخ آفریقا یعنی سومالی اسلامی فقط بخاطر نداشتن غذا برای خوردن، جان دادن و 1.7 میلیارد مسلمان دیگر در سکوت مرگبار فرو رفته بودند.

اگر به آمار کشته شده های کشورهای اسلامی آفریقا فقط به سبب گرسنه گی تنها در یک دهه اخیر مراجعه کنیم خیلی وحشتناک است.

همین اکنون بیش از 20 میلیون انسان گرسنه فقط در چهار کشور اسلامی سومالیا، نیجر، یمن و سودان زنده گی میکنند.

اما در همسایه گی همین گرسنه های روی زمین یعنی در شمال آفریقا، 5 کشور مسلمان با این ویژه گی ها وجود دارد.

  • لیبیا بزرگترین تولید کننده نفت در آفریقا
  • الجزایر دومین قدرت تولید کننده گاز در آفریقا
  • المغرب اولین کشور عربی در انرژی تجدیدی
  • موریتانیا، اولین کشور عربی در تولید آهن خام
  • تونس،اولین کشور عربی که برعلیه حاکم مستبد خود قیام نمودند.

تنها اگر فقط همین 5 کشور اسلامی-عربی در شمال آفریقا با هم متحد شوند.

مساحت آنها میشود 5782241 کیلومتر مربع یعنی بیش از نصف مساحت تمام قاره اروپا فقط همین 5 کشور.

نفوس آنها میشود 98 میلیون نفر یعنی بیش از 12 چند نفوس کشور اتریش.

تنها مساحت کشت زارهای زراعتی آن میشود 1371565 کیلومتر مربع یعنی سه چند زمین های زراعتی کانادا بزرگترین تولید کننده جو در جهان.

تنها ذخایر نفت آنها بیش از 60 میلیارد بیلر نفت میرسد، یعنی 20 چند ذخایر نفت آسترالیا.

تنها ذخایر گاز آنها به بیش از 6 تریلیون متر مکعب گاز میرسد، یعنی 30 چند ذخایر گازی اتحادیه اروپا.

تنها ذخایر ارزی طلای آنها به ارزش 250 میلیارد دالر میرسد، چیزی دو چند ذخایر ارز طلای بریتانیا.

و آمار تعداد افراد نظامی آنها به بیش از 788 هزار انسان میرسد یعنی از مجموعه 5 چند ارتش مجموعی آلمان کرده بیشتر.

آمار بالا اعم از لحاظ اقتصادی، نظامی و جغرافیای این اتحاد پنجگانه فقط درمیان 5 کشور اسلامی، در شمال آفریقای فقیر و گرسنه آنها را تبدیل به یک قدرت جهانی میسازد، چه رسد به اینکه کشورهای خاور میانه، آسیا میانه، خاور دور و دول خلیج هم با آنها یکجا شود.

اگر امروز 26 کشور اروپایی با نژاد ها، زبانها، فرهنگ های متفاوت میتوانند در کنارهم اتحادیه اروپا را با پارلمان واحد، واحد پولی واحد، ویزای واحد و سیاست های دفاعی واحد تشکیل بدهند.

اگر امروز 51 ایالت شمال قاره آمریکا باهم یکجا ایالت متحده آمریکا را بسازند.

اگر امروز تمامی قاره آسترالیا به اضافه 50 کشور دیگر اتحادیه کشورهای مشترک المنافع را بسازند و ملکه الیزابت را نماد وحدت خود بدانند و حتی در میان این  53 کشور عضو این اتحادیه، کشورهای به بزرگی یک قاره، هنوزهم رییس جمهورش به دستور یک زن 91 ساله انگلیسی تعیین شود.

اگر بیش از 29 کشور سرمایه دار جهان، همه و همه مجهز با هلاکت بار ترین اسلحه های نظامی در کنار هم در پیمان ناتو شامل شوند.

در جهان هیچ اعتراضی مبنی بر این همه اتحاد ها و پیمان ها وجود ندارد.

اما همین غربی که در میان خود ده ها پیمان و قرار اتحاد و وحدت با نام ها و عناوین مختلف دارند و همه اختلافات شان را کنار گذاشته اند و دوشادوش هم در تمامی بخش ها همکاری میکنند،مادامی که حرف از اتحاد میان مسلمانان شود، همه یک راست بر علیه آن قرار میگیرند و هر داعیه وحدت خواهی میان مسلمانان را، آیدیالوژی افراطی و ویرانگر میخوانند.

سردمدران غرب همیش تاکید بر صلح جهانی، مبارزه با خشونت، مبارزه با فقر و بی عدالتی دارند!

چه فکر میکنید؟ اگر مسلمانان یکبار با مراجعه به قرآن، سنت و تاریخ پر عظمت امت اسلامی، به هوش آیند و  در کنار هم در یک صف واحد به مانند بنیان مرصوص قرار بگیرند آیا جهان حالتی بهتر از این نخواهد داشت؟

اگر 5 کشور اسلامی در شمال آفریقا در کنار هم قرار بگیرند و یک نظام مقتدر اسلامی را ایجاد کنند، تنها ذکات مال شان برای از بین بردن فقر در تمامی قاره آفریقا کافی هست.

اما سردمداران نظام های امپریالیستی جهان، در هیچ وعده خود صادق نیستند، آنها بزرگترین بیم و ترس شان از اقامه یک دولت بزرگ اسلامی هست، و بر علیه هر فکر و اندیشه که برای اتحاد در میان مسلمانها کار کند، می ایستند و چهره آن را مخدوش میسازند.

تمام تلاش شان برای وارونه جلوه دادن چهره اسلام است، آنها خیلی واضحانه تلاش میکنند، همانگونه که در بدنام سختن کمونیزم تلاش کردند، در بدنام ساختن چهره اسلام زیاد تر تلاش میکنند، زیرا در میدان فکر و اندیشه، فقط همین یک فکر اسلامی است که ارزش های استعماری_لیبرالی غرب را به چالش کشیده است.

سران ظالم غرب به خوبی میدانند، وحدت فقط 5 کشور اسلامی کافیست که یک مانع بزرگ فرا روی اهداف استعماری آنها بوده، نه تنها مسلمانان مظلوم جهان را از چنگال خون آشام نظام های استعماری و سرمایه دار که خون بشریت را در حال مکیدن هستند، نجات میدهد؛ بلکه سایر مظلومان جهان نیز را از چنگال آنها رهایی میبخشد.

امروز، نه تنها غربیان مو زرد چشم آبی بر علیه داعیه وحدت امت اسلامی میاستد، بلکه مسلمان زاده گانِ چشم و ابرو سیاه نیز در یک صف بر علیه این داعیه همنوا میشود، و هر تلاشی در این راستا رامحکوم میکند.

حتی به پارچه شدن این امت واحد به 57 ملت مختلف هم اکتفا ننموده،بلکه همه روزه در صدد پارچه پارچه ساختن هرچه بیشتر این امم تیت و پاشان هست.

البته در جانب دیگر، از زمان آغاز شروع انحلال امت اسلامی به این طرف شخصیت های بزرگواری مثل سید جمال الدین افغانی، شهید حسن البنا،علامه اقبال لاهوری و ده ها شخصیت دیگر هر کدام با روش خود، برای وحدت جهان اسلام تلاش های کردند و اندیشه های وحدت اسلامی را از خود به میراث گذاشته اند.

ولی امروز در شرایط کنونی برما جوانان مسلمان هست که در قدم نخست، در کشور عزیز خود ما افغانستان اسلامی، از همه بیشتر برای وحدت ملت تلاش کنیم و نه تنها به وحدت میان هموطنان خود اکتفا کنیم؛ بلکه در تلاش وحدت میان همه امت اسلامی باشیم، تا باشد روزگار عزت امت دوباره به سراغ این امت مظلوم آید.

جوانان مسلمان افغانستان، آرمان های خیلی بزرگ برای تمامی بشریت دارند، و این آرمان ها از فرد فرد ما تلاش های شبانه روزی میخواهد.

در شرایط رقت بار کنونی، جای شرم است تا جوانان با فکر و اندیشه اسلامی دنبال داعیه های قومی بروند و آرمان های والای خود را در طاق نسیان و فراموشی بسپارند.

نه افغانیم و نی ترک و تتاریم

چمن زادیم و از یک شاخساریم

تمیز رنگ و بو بر ما حرام است

که ما پروردهٔ یک نو بهاریم

علامه اقبال لاهوری رحمه الله

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *