نجم، چتری در باران مفاسد

نوشته: عبدالهادی مهدی

زمانه شاهد اتفاقات خوب و بد، مشکلات و مصایب، کامیابی و شکست، نیکی و بدی گروه زیادی از مردم بوده است،در این میان خیلی ها از عمق گودال مصایب و نگون بختی ها به قله های رفعت پرگشوده اند و عده ی کثیری نیز از بلندای کرسی بخت نیک، طعم خاک زمین را چشیده اند.

انسان موجودیست اجتماعی و جدایی از اجتماع و جامعه مساوی عدم اوست. بسا افرادی اند که با گرویدن به جوامع و اجتماعات، در پی تکامل و رفاه خویش اند و می خواهند آینده خویش را با کمک همفکران خویش، تضمین کند. همین، مسبب انتخاب یک گروه برای عضو شدن است؛ اما تمام اجتماعات عاری از مشکل نیستند و اهداف شان مبرا نیست.

چه بسا گروه هایی اند که در پی اغفال و ربودن عقیده، شخصیت، و فرهنگ مردم اند. در این سطور مختصر، میخواهم در مورد یکی از نهاد هایی که همیشه خواهان فلاح و بیداری امت بخصوص نسل جوان(ستون فقرات جامعه) بوده است؛ سخن برانم. بلی؛ این اجتماع؛ نجم(نهاد جوانان مسلمان) است. نهادی که توسط افرادی دلسوز، وطندوست، و مسوول؛ بنیان گذاشته شده و جوانانی متدین و متعهدی را در حیطه ی فعالیت خویش مشمول است.

نجم؛ خواهان نسلی بیدار، صالح، مصلح، و توانمند در تمام عرصه های زندگی است که توانایی دفاع و حفظ عقیده و خاک خویش را در مقابل زورگویان زمان داشته باشد. نجم در میان این موج خروشان شخصیت زدایی، نقش کشتی ای را بازی میکند که حافظ هویت هاست؛ نجم در غرش باران مفاسد، حیثیت چتری را داراست که مصوون دارنده ی عقیده هاست؛ و نجم در غرور زلزله های مخرب ظلم، بنایی سخت و محکم است که امنیت بخش است.

نجم تنها یک نهاد ساده و بی اثر نیست بلکه با فعالیت های خود و بکار انداختن جوانان؛ به آنها میفهماند که باید در عبادت؛ پایبند ترین فرد به شعایر اسلامی، در خانه؛ بهترین پدر و پسر، در صنف؛ درس خوان ترین شاگرد و موثر ترین معلم، در کار؛ صادق ترین داکتر، انجینیر، کاسب،و…، در دفاع از کشور؛ مقاوم ترین و سخت کوش ترین فرد بوده و همیش در همه ی این عرصه ها به فکر پیشرفت و ترقی عقیده و وطن خویش باشند.

نجم در این عمر کوتاه خویش آنچنان قله های موفقیت را در نوردیده است که زبان زد همگان شده و آنقدر جای خویش را در اعماق قلوب جوانان باز کرده است که هم اکنون طیف بزرگی از جوانان برومند و فعال را در خود جای داده است. این بدان معنا نیست که گروه های دیگری که در راستای بیداری امت زحمات خویش را میکشند؛ هیچ اند، اما نجم در این خطه، مسیر خویش را به خوبی انتخاب کرده و همچون ستاره یی منور در دل آسمان دعوت و بیداری امت [بخصوص نسل جوان جوامع] درخشیده است.

زنده باد نجم، زنده باد دعوت و بیداری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *