نجم

مکثی بر نشانه‏ های بهره ‏برداری از رمضان

نویسنده: اسعد فتحی

برگردان: عبدالرحمن عزام

بدون شک، ماه مبارک رمضان ماه خیر و رحمت، و ماه برکت و مغفرت است. در این ماه قرآن فروفرستاده شده و صفحات تاریخ اسلامی با فتوحات در هم آمیخته و سطرهای آن با پیروزی ها زرین شده است.

در این ماه، الله متعال بندگان خویش را از آتش جهنم می رهاند؛ لذا فرومایه و بدبخت کسی است که این ماه بزرگ و پر میمنت را در یابد؛ اما گناهی از او بخشوده نشود.

شیاطین و اهریمنان درین ماه به بند کشیده می شوند و جان‏ها و روان‎‏ها آرام می شوند و جهت کسب رضایت و مغفرت الله متعال به سوی عبادت اوتعالی گرایش می یابند؛ لذا بر مسلمان لازم است از بهره‏ های خوب این نسیم که سالیانه فقط یک ‏بار بر امت مان می دمد، بهره‏ برداری نماید چون اطرافیان و افراد تحت تکفل و تربیت، به طبیعت حال خویش جهت طلب رحمت و مغفرت الله متعال درین ماه به سوی خداوند متعال روی می آورند.

از همین‏جا، بر دعوتگر ضرور به نظر می رسد که از این فرصتِ ناب، بهره‏ ی نیک بگیرد تا نهال ایمان را در دل ‏های همنشینان و اطرافیان خویش، بنشاند.

اینک به پاره ای از نشانه‏ها، اشاره خواهیم نمود تا باشد ایشان را مفید افتد:

و در پایان؛ از بهترین عملکردها درین ماه این است که افراد را داعیانه و دعوتگرانه توجیه کنیم؛ زیرا در رمضان تعداد نمازگزاران افزایش می یابد. خوبست که دعوتگر با افراد زیادی آشنایی و معرفت حاصل نموده و این ارتباط خویش را تا بعد از رمضان ادامه دهد. و این از بزرگترین بهره‏ های این ماه بزرگ است.

بمنه و کرمه…