گستاخی به پیامبر(صلی الله علیه و سلم ) مسئله جدید نیست!

نوشته: فیصل بدخشی

اگر یک نگاه گذرا و سیر تاریخی در ادیان گذشته داشته باشیم، در خواهیم یافت که مسئله توهین و تحقیر کردن پیامبران از مولده های مدرن امروزی یان نیست، بلکه ریشه هم چون توهین ها از قدیم الایام در بین امم مختلف بوده است.
گستاخی به  پیامبر آخر زمان صلی الله علیه و سلم  هم چیزی نیست که تازگی داشته باشد، در زمان حیات آن حضرت صلی الله علیه وسلم هم گستاخی ها و بی ادبی ها از نوع دیگرش وجود داشت، طبق بیان قرآن، به آن حضرت ساحر، شاعر، و… می گفتند.
این ها دشمنان نو و جدید نیستند بلکه از زمان های دور  در دل تاریخ بوده و این دشمنی ها و بدتر از آن ها، مسلسل ادامه خواهد داشت، تا زمانی که دین اسلام در کره خاکی است، ابوجهل ها و ابولهب ها در هر بُرهَه یِی از زمان در چهره های عصر خود ظهور خواهند کرد. متاسفانه ما در این اواخر شاهد هم چون ابولهب ها و… هستیم.
دشمنان اسلام ابزار های خطرناکتر از خنجرهای بران قدیمی به دست دارند و از هیچ نوع توطئه و گستاخی دریغ نخواهند کرد، اما این اهداف شوم شان نه تنها سبب از هم پاشی شیرازه وحدت  بین امت محمدی نمی شود، بلکه نقطه ای عطفی خواهد شد برای اتحاد و اتفاق در بین آن ها.
این گستاخی ها در ظاهر یک امر تلخ و ناپسند به مسلمانان تلقی میشود، اما این عمل غیر اخلاقی را که غربی ها انجام دادند واقعاً تلنگری شد که مسلمانان از  خواب غلفت بیدار شوند و صدای طبل وحدت امت محمدی را دربیارند و پرچم عشق آن حضرت را به فضای آسمان مطبوعات به اهتزاز بکشند و به دشمنان اخلاق و انسانیت نشان بدهند که ردایه داری اخلاق و انسانیت پاینده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *