مسیرهای انتخابی جوان

نوشته: ساحل فاتح

در حال حاضر در دنیا هشت راه جوانان مانرا بسوی خود سوق میدهد.
۱- الحاد: این راه که خدا ناباوری است (نعوذ بالله) جوانان مانرا به عدم پذیرش وجود خالق، بی دینی، زیر پا گذاشتن تمام ارزش های مادی و معنوی، سردرگمی و فسق فجور سوق میدهد.
۲- مسحیت: این راه جوانان مانرا بسوی مشرک شدن، مرتد شدن، عیسوی‌شدن، خیانت و مزدوری سوق میدهد.
۳- نفاق: این راه جوانان مانرا بسوی منافق شدن میکشاند که اکثریت اوقات در فایده و خوشی ظاهری بسر برده و تمام زنده گی شان روی منافع شخصی و گروهی چرخیده و هر نوع ظلم، ستم و خیانت از ایشان در تمامی سطوح سر خواهد زد در هر نظام و دین که بیاید اینها با آن سازش خواهند کرد و راه حق را رها نموده حتی برضد آن اقدام خواهند کرد، اینها به مانند سکه دو روی خواهند بود و اینها از جمله خطرناک ترین و شقی ترین افراد، به ضرر جامعه خواهند بود.
۴- تعصب (درهمه موارد): این راه جوانان مانرا بسوی ظلم، بی عدالتی، قطع صله رحمی، خیانت، نفاق، کبر، غرور، سگ‌جنگی، عداوت، فخر فروشی، بنده نفس بودن، تحت استثمار قرار گرفتن، زمینه اشغال و استعمار دایمی یا طویل المدت را برابر کردن و گمراهی محض سوق می دهد.
۵- گمراهی: این راه جوانان مانرا بسوی بی هدفی، معتادیت، ولگردی، تمبلی، باردوش بودن، بی سوادی، بی ایمانی، ماده پرستی، جرایم سبک و سنگین وغیره سوق میدهد.
۶- افراط: این راه جوانان مانرا بسوی افراط گرایی، تجاوز از حدود، ظلم، تکفیر، حملات تروریستی، بد گویی، ظاهر گرایی، و حالت خوارج سوق میدهد.
7- تفریط: این راه جوانان مانرا بسوی سیکولاریسم کشانده از شخص یک فرد گوسفندی، گوشه گیر که هر نوع ظلم ستم بالایش شود صدایش نمیبراید، و یک فرد سست عنصر و بدرد نخوری میسازد که هیچ کاری ازش ساخته نیست و فساد گسترده سوق میدهد.
“به نظر من این تعدادی از راه های است که فعلا در جامعه ما حاکم است و دشمنان ما شدیدا در تلاش اند که این راه ها را با تمام توان و تمام وسایل و امکانات ترویج نمایند و زمینه را طوری بسازند که یک جوان خواسته یا ناخواسته در یکی از این راه ها قدم بگذارد، آنقدر در این پلان های خود در طی سالیان متمادی موفق بودند که نمی توان به آن حد تعیین نمود و آنقدر پلان های شان عمیقا و سریعا در حال تطبیق است که گویا بزودی به اهداف نهایی خویش خواهند رسید اما آنها پلان میگیرند و الله متعال هم پلان میگیرد و الله سبحان بهترین پلان گرینده گان است او معبود برحق و خالق نهایت مهربان ما از میان مسلمانان در خواب خفته، اشخاصی را برگزیده که با تمام این برنامه ها شدیدا در حال مبارزه اند در مقابل هر برنامه شوم آنها یک برنامه مدبرانه و بر ضد هر اقدام آنها یک اقدام حکیمانه دارند، اینها اشخاصی اند که بر دین خود عمل دارند و در عمل شان علم عمیق نهفته است اینها اسلام را منحیث دینی میشناسند که به تمام بخش های زنده گی برنامه داده است در سیاست، نظام، اقتصاد، اجتماع و همه و همه موارد و سخت میکوشند که به هر آنچی که در دین است عمل نمایند نه مانند یهود؛ که بخش از دین را میگرفتند و بخش از آن را رها میکردند که به سبب این کفران و روی گشتاندن در دنیا مسخ و عذاب های دردناکی عاید حال شان شده و در قیامت هم به شدیدترین عذاب ابدی سردچار خواهند شد”
۸- اما راه آخر که فرا روی جوانان ما قرار دارد عبارت از راه قرآن و سنت نبوی صلی الله علیه وسلم است که جوانان مانرا بسوی کامیابی و فلاح دنیا و آخرت سوق داده از ایشان اشخاص نیکوکار، با هدف، پرتلاش، عالم، محبوب ، خیر رسان، رستگار، صادق، امین، موءمن، با تقوا ، صالح، متعهد، متخصص، صابر ..و مجاهد في سبیل الله میسازد.
وسیله رهنمایی به این راه و مرجع که میتوان توسط آن به این راه رسید، در همین راه باقی ماند و ادای مسوولیت بطور جمعی نمود عبارت از جمعیت اصلاح و نهاد جوانان مسلمان (نجم) است که اساس این دو مرجع را قرآن وسنت تشکیل داده و بیدارگر مسلمانان در افغانستان میباشند اینها بجای حرف زیاد و سخن های ظاهر فریب و پوچ، عمل شان به مراتب زیادتر و والاتر است، جمعیت اصلاح و نجم تلاش دارد که در این راه قدم بگذار و از این مسیر منحرف نگردد.
الحمدلله دین ما دین تکمیل شده و کتاب ما قران کریم کتاب دانش و بصیرت است الله متعال مارا از پیروی کورکورانه، چشم بسته، بیدون داشتن دست آویز و برهان برحذر داشته است.
پس شما اگر تردیدی در مورد اینها دارید لطف نموده کارکرد هایشان را تحت مطالعه دقیق و عمیق قرار دهید و اگر ندارید پس همکاری و یکجا شدن برشماست.
به تحقیق آینده از آن اسلام است!
متن خود را با سخن شیخ احمد رحمه الله دیدات به اتمام میرسانم.
اسلام پیروز خواهد شد یا با تو یا بدون تو، ولی تو این را بدان که بدون اسلام هیچ هستی]
الله متعال همه مانرا به راه راست هدایت نموده علم کثیر و عمل بر آن، بصیرت و حکمت نصیب نماید.
السلام علیکم ورحمه الله وبرکاته
و من الله توفیق
ساحل فاتح
سکرتر جنرال فدراسیون عمومی ورزشهای رزمی و فدراسیون هنرهای رزمی ترکیبی افغانستان.
دانشجوی سال دوم حقوق و علوم سیاسی.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *