پیش آهنگان کاروان رسالت !

نوشته:وکیل احمد متوکل

عضو نجم -هرات

به مناسبت ششمین سالگرد تاسیس نجم

کار دعوت اسلامی کاری سطحی و زود گذر نیست و نخواهد بود و این تنها ما نیستیم که در این مسیر حرکت مینماییم و انواع فراز ونشیب ها را میپیماییم. بلکه کار دعوت اسلامی از روز جدایی حق از باطل و انحراف بشریت در گودال های تاریکی ،جهل و بربریت به عنوان یک وجیبه ایمانی و امتحانی در دنیایی که منبع نگرانی و دغدغه میباشد آغاز شده و برای ما به میراث رسیده است.

آری، اولین انسان روی زمین یعنی حضرت ادم ” ع ” به آموختن و دعوت مکلف شده که از وی به عنوان اولین خلیفه خداوند در کره ترابی یاد میشود و نوح که نهصدو پنجاه سال به دعوت به آئین حق پرداخت و محمد عربی قریشی که به عنوان اولین و آخرین معلم بشریت بر گزیده شده است الی عصر امروزین چه قیادت های جهادی اعم از جهاد تعلیمی تبلیغی،سیاسی،مالی و مسلحانه به وسیله فرزندان وفرزانه گان امت اسلامی صورت نگرفته و چه فرشتگانی فداکار در این نبرد بین حق وباطل پرپر نشده و چه دستاورد های مادی و معنوی دست به دست و طعمه حریق نگشته و چه زمین هایی که از خونها شاداب نگشته است.

همه اینه انتیجه مبارزه بین الایمانی و بطلانی بوده است و خواهند بود و این راه و روش تا قاف یوم القیامه نیز ادامه خواهند داشت اما همه این دستاورد های مادی و معنوی و افتخارات با مدیریت مومنان و عزم راسخ و فداکاری ها و جانبازی های شیران امت اسلامی با چیزی دیگری بدست نیامده است.

اما مسئولیت اساسی برای ایجاد ورشد این انگیزه ها به دوش کیست و چه کسیانی میتوانند پرورش دهنده این شیران امت اسلامی باشند ؟!.

آری در پاسخ باید گفت که تربیت، ساختن وتریج افکار مثبت اندیشی، هدایت و عقلانیت است که با پرورش در دامان مادرانی مومن و عفیف و یا تاثیر پذیری از اوصاف برادرانی مومن، صالح و رستگار و تاثیر گذاری بر آنان میباشند. زیرا؛ شهید دوکتور عبدالله عزام “رح” نیز خطاب به زنان مسلمان میفرماید: “ای زنان مسلمان فرزندان تان را با تربیت و سختی ها آشنا بسازید و مرد بودن و جهاد را به آنان بیاموزانید تا خانه های تان خوابگاه شیران امت اسلامی گردد و گر چنین نکنید خانه های تان تبدیل به پرورشگاه مرغ های سفید برای ذبح خواهند شدکه طواغیت زمانه آنها را صید خواهند کرد”.

نجوم عزیز نیز نمونه ای از جوانان موثر و ارزشمند ماست که به خاطر پاسداری از ارزشهای دینی، علمی، اجتماعی و فرهنگی این مرز و بوم گام های قوی و نیرومند را برداشته است که نشانهای از صبر وشکیبایی، عشق و علاقه، جانفشانی و پایداری که ریشه در روش و منهج انبیا و وارثین شان دارد در اهداف و طرز عملکرد شان کاملا هویداست و جوانمردانه در راهی که نتیجه آن راستگاری و فتح قله های مادی و معنویست گام برداشته اند و به نتایجی ارزشمند و در خور افتخار و شگوفایی نیز دست یافته اند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *