چرا ذلیل و خوار هستیم ؟

نوشته:فرامرز یکتا پرست

تاریخ معاصر کشور میتواند پیام های اصلاحی زیادی برای نسل جوان ما داشته باشد. چهار دهه پیش کتله ای از جوانان این مرز و بوم برای رسیدن به یک زنده گی ایده ال و کشور مترقی و با ثبات رجوع کردند به نظام مارکسیستی تا که ایده های کمونیستی را برای ملت افغانستان بیاموزانند و احزابی تحت نام خلق و پرچم را ایجاد کردند اما غافل از اینکه دارند تیشه به ریشه خود میزنند و اصولی که پیش کرده بودند جز شکنجه ها ، قتل های گروهی ، کمونیست سازی اجباری دیگر چیزی به همراه نداشت و ملت را به ستوه آورد

 ملت مسلمان افغانستان برای حفظ ارزش های دینی و اعتقادی خود، به آیدیالوژی واراداتی سوسیالیسم نه گفتند و  اقدام به جهاد  نمودند آنهم در مقابل پاره از تن خود که گمراه شده بودند و پای بیگانه گان را به افغانستان کشانده بودند و ملت افغانستان با اراده قوی و حزم راسخ پاه به میدان مبارزه گذاشتند و نتیجه خوبی هم داشت، همانا پیروزی ملت مسلمان افغانستان در مقابل ارتش سرخ جماهیر شوروی ابر قدرت وقت .

پیروز میدان مبارزه شدن ملت ما در مقابل ارتش تا به دندان مسلح سرخ و آیدیالوژی پوچ کمونیزم از معجزه های قرن هست؛ اما سوال پیش میشود که چرا بعد از پیروزی نتوانستیم آرمانهای شهدا را بر آورده کنیم ؟ چون بعضی از سران مجاهدین وقتی به پیروزی رسیدند فراموش کردند که بخاطر خدا و اسلام جهاد نموده اند و برای ادامه کار که همانا ایجاد یک حکومت اسلامی براساس قرآن و سنت  بود؛ این پیام الهی را نخواندن که الله متعال میفرماید … ای مومنین زمانیکه اختلافات در بین شما ایجاد شد به قرآن کریم رجوع کنید تا که از اختلافات و جدل ها دور شوید و به فرمان مالک آسمان ها و زمین گوش فرا دهید تا که رستگار شوید . و اینجا بود که به عوض گوش دادن به کلام الهی از پیامهای شیطانی ( قومگرایی، نژاد پرستی، سمت، حزب ووو) پیروی کردند و نتیجه جنگ های خونین داخلی ایجاد شد، که صدها نفر کشته و هزاران نفر در بدر خانه خراب و ویرانی کشور را به همراه داشت و آمدن آمریکا و غرب هم به افغانستان در نتیجه چند پارچه گی احزاب سیاسی که هرکدام شان برای منافع حزب و قوم خود همدست استخبارات همسایه های که خود مهره برای آمریکا و روسیه بودند شدند و حالا هم که توده های از مردم تحت نام روشنفکران منافع خود را در دامن نظام سرمایه داری میبینند و شبانه روز برای تحکیم نظام سرمایه داری در افغانستان فعالیت میکنند و همه شاهد شرایط هستیم که دامنه فقر، جهل، قومگرایی، قتل ، قتال، و بی ثباتی گسترده تر میشود و ما به خود نمیاییم که چرا هر روز خوارتر و ذلیل تر میشویم و به یاد این مقوله زیبای حضرت عمر فاروق افتادم که میفرمودند…!

ما همان عرب های جاهل قبل از اسلام بودیم که به وسیله اسلام عزت یافتیم و هرکس غیر از اسلام عزت بخواهد خوار و ذلیل میشود . آیا خواری و ذلت ما به همین دلیل نیست که ما زمانی دست به دامان کمونیست ها شدیم و حالا هم دست به دامان آمریکا و غرب شدیم و خداوند در نتیجه اینکه ما عزت خوده و ثبات خوده در غیر اسلام جستجو کردیم و خوار ذلیل مان کرد . راه حل کل مشکلات ما فقط نظام اسلامی میباشد که برای رسیدن به نظام اسلامی باید شبانه روز سعی و تلاش کنیم و نسلی اسلامی تربیه کنیم تا که بدور از نفاق ها و تضادها باشند و یک رنگ با اسلام باشند و عزت ،شکوه نصیب ما شود و به غیر آدرس خدا به آدرس دیگری رجوع نکنیم .

به و الله قسم تا زمانیکه اقدام نکنیم برای حاکمیت نظام اسلامی در افغانستان هر گز به صلح ، امنیت، اقتصاد قوی، و ملتی دانا دست پیدا نمیکنیم و این قول خداوند میباشد . «فرامرز یکتاپرست»

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *