سپیدار دل اخلاق نیکوست!

نوشته: حکمت حسام

بنام آغازگر هستی و درود برپیام آور مکرم اسلام صلی الله علیه وسلم

عزیزان! سپیداردل دقیقاً اخلاق نیکوست، ما اگر یک دید واقع بینانه ای به اولین خروش سرچشمه اسلام داشته باشیم حقیتاً درخواهیم یافت که اسلام تنها با “شمشیر” مسلمانان به چنین عظمت و شکوه نرسیده است؛ بلکه در کنار “شمشیر” رعایت ارزش های اخلاقی ژرف، با پایداری بر احکام تهذیبی این آئین جاودان، به منزلت عظیمی چون امروز دست یافته است.

دراینجا می توانیم اخلاق را یکی از اساسات مهم دین مقدس اسلام تلقی کنیم؛مگر چرا نتوانیم؟ دینی که مبنای ارزش های اخلاقی آن نیت نیک، تواضع، صبر و برده باری، بدی را به نیکی پاسخ گفتن، حیا، خاموشی، عفت زبان، نیکی به اطفال و مهربانی بر مردم باشد؛ قطعاً بخش پهناوری از اساساتش اخلاق می باشد.

درعصرکنونی، دشمنان سوگند خورده اسلام درصدد آنند تا اسلام را بعنوان یک دین هیولایی، تروریستی و دهشت افگنی به جهان معرفی کنند وتا جاهای هم پیش رفته اند. چه خوبا که ما بتوانیم این ارزشها را به جهان و جهانیان روکنیم واین اندیشه ی پوکیده را از اذهان غیر مسلمانان دور کنیم. وحتی جوانان مسلمان را که امروزه غرق درفلاکتِ شبیخون های فرهنگی هستند و نا آگاهانه دراین مرداب های گندیده‌ی فکری گیرکرده اند و متاسفانه راهکاری برای خلاصی از این گندآب هارا ندارند، مصداق همچون مسلمان زاده گان بی خبر، درشبکه های اجتماعی بارزاً نمایان است! ورسالت مایان درقبال این اندیشه‌ها اینست که با چنگ زدن به حبل متین اسلام بطورقاطعانه برعیله این اندیشه ها سنگر های مدرن وبَروز بگیریم و با استفاده ازتکنالوژی روز، ریشه های این اندیشه مضحک و خلخالی را در هسته بخشکانیم.

ارزشهای اخلاقی مان را درکنار داشته های دیگر تبیین نموده وپایه های سعادت دنیوی واخروی را مستحکم بسازیم و جوانان مان را طوری تربیت کنیم که شیرازه ی ناگسستنی و غیر قابل انهدام درمقابل همچون افکار واندیشه های پلید واقع شوند.

حکمت حسام

29 حمل 1396

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *