جوانان خود را بشناسند

حمزه حکیمي

منبع: مجلۀ نجم

مردم در زندگی خود به سه دستۀ اصلی تقسیم میشوند:

ـ  سازندگان رویداد ها

ـ  بازیگران در رویداد ها

ـ  صاحبان عکس العمل

برای ایجاد و براه اندازی هر رویدادی در قدم اول مردمان دستۀ اول (آغاز کنندگان و یا مبتکرین) آغاز به کار می‌نمایند، و در قدم بعدی مردمان دستۀ دوم (بازیگران) به آنها میپیوندند و در مرحلۀ سوم است که دستۀ سوم (عکس العملی‌ها) وارد عمل میشوند. افراد این سه گروپ وقت‌های خود را چه طور سپری می‌نمایند؟

افراد دستۀ اول اکثر اوقات خود را در پلان گذاری، آموزش، تفکیر، تحقیقات، رشد و توسعه‌دهی، استخدام و بدست آوردن مصادر توانایی و قدرت میگذرانند.

افراد دستۀ دوم وقت خود را در عمل و تمرین و تدریب سپری میکنند.در حالیکه افراد گروه سوم وقت خود را در تماشای تلوزیون، شبکه‌های اجتماعی، اتلاف وقت، جدل و مناقشه، مصرف و استهلاک و در خرید و مراکز خریداری میگذرانند.

دستۀ اول؛ عموما علماء، محققین، مخترعان، کارفرمایان و سرمایه گذاران میباشند. آنها به شکل عام ابتکارگرانی اند که دارای اهداف طویل‌ المدت میباشند و در زندگی خود هدفی را دنبال میکنند. از روی قناعت‌های خود به حرکت آمده و مسیر شانرا اهداف کوتاه و طویل المدت شان تعین میکند.دستۀ دوم؛ شامل افردای حرفه‌ای و متخصص، کارمندان، بازیگران و خبر نگاران اند که دارای اهداف کوتاه مدتی میباشند که غالبا با منافع مستقیم و زودرس بسته میباشد.

اما دسته سوم؛ افرادی مصرف کننده، تشویق کننده (تیم‌های سپورتی….) بیکاران و خوشگذرانانی اند که نزدشان اهداف واضحی وجود ندارد.

و حالا؛ آیا گفته میتوانی که در کدام گروه قرار داری و آیا تعیین کرده میتوانی که تمنای بودن در کدام گروه را در سر داری؟

شما میتوانید که مسیر زندگی خود را تغییر بدهید!

إن الله لا یغییر ما بقوم حتی یغیروا ما بأنفهسم

الله متعال حالت قومی را تغیر نمیدهد تا آنکه آنان خود را تغییر دهند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *