نجم سه ساله شد!

عبدالباسط امل

به تاریخ ۱۹ حوت سومین سال از تأسیس نهاد جوانان مسلمان (نجم) جوانان متدین و مسؤولیت شناس این کشور می گذرد.

طی این سه سال در سرتاسر کشور ملت ما شاهد فعالیت ها و برنامه های گوناگون و مفیدی از سوی این نهاد بوده است که از آن ده ها هزار تن مستقیم و غیر مستقیم استفاده نموده است.

نهاد جوانان مسلمان در جریان این مدت کوتاه قادر شده است که در بیش از بیست و چند ولایت کشور برای نسل جوان برنامه های مختلف دایر نماید و آنها را از مسؤولیت و نقش شان در بازسازی و ترقی کشور آگاه نموده و پیام دهد.

نجم با آنکه از هرنگاه هنوز اولین سالهای خود را پشت سر می گذراند ولی با قوت و نیرومندی در گوشه و کنار کشور شب و روز برای بهتر شدن وضعیت ملت رنجدیده ما طرح ها می ریزد و عمل می کند.

شور و حماسه که در وجود نسل جوان وجود دارد، نه در کودک است و نه در کهن سال. جوانان نجم با درک این موضوع می خواهند نسل جوان را چنان تربیه و پرورش نمایند که خدمتگذاران واقعی مردم شوند.

با آنکه چند صد نهاد اجتماعی رسماً در وزارت عدلیه کشور ثبت است ولی در میدان عمل به گونه نجم هیچ یک اینقدر برنامه های سازنده و مفیدی را راه اندازی ننموده است.

من متیقینم حالت یک ملت زمانی بهتر می شود که مردمان آن با فهم، مسؤولیت شناس و عملگرا شوند و با برنامه و هدف گام بردارند؛ که این اوصاف از همه بیشتر در جوان کاراتر می باشد، چون او توان دارد با شور و هیجان به جلو برود و در صورت مواجه شدن با مشکلات صبورانه با آن برخورد نماید ولی هدف خود را فراموش نکند.

تعریف جالبی از چنین جوانان شده است که:

جوان کسی است که همچنان چشم به هدف خود دوخته است و هرکه میانه او و هدفش قرار گیرد را از سر راه بر میدارد.

چنانکه می دانیم زمان زیادی می گذرد که ملت ما دستخوش درگیری با کشورهای اجنبی و درگیری های جبری درونی بوده است. اضافه از سی و چند سال را با چنین شرایط می گذراند. هربار نتیجه تلاش های شان دزدیده شده است ولی. این بار نسل جوان کشور وارد میدان گردیده است و می خواهد با فهم و عمل و تدبر جلو این وضعیت نابسامان را گرفته و نگذارد ازین بیشتر آسیب به مردم و کشور شان رسانیده شود و هرآنکه جلو بهتر شدن وضعیت ملت و آبادی کشور را گیرد، بدون شک جلو تخریب کاری اش را می گیرد.

نخستین باری است که افغانها شاهد چنین جوانانی هستند که منظم و با برنامه برای آبادی کشور و بهبودی ملت شان آستین همت برزده اند و ایمان دارند که تلاش شان ثمربخش خواهد بود.

منحیث یک جوان افغان از تلاش های صادقانه و مخلاصه جوانان نجم سپاسگذاری نموده و از الله متعال اجر عظیم برای هر گامی که بر می دارند استدعا می نمایم و توفیق بیشتر شان را آرزو دارم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *