نخستین دور کاروان معارف در شهر مزار شریف

گزارش: احمد خالد راشد (گزارشگر نجم در ولایت بلخ)
برنامۀ کاروان معارف یک ابتکاری جدیدی از بخش فرهنگی نجم میباشد که متعلمین مکاتب از صنوف هفتم الی دوازدهم از آن مستفید میگردند. این برنامه که به شکل ماهوار تنظیم گردیده است، کاملاً با روحیۀ تعلیمی و فرهنگی در ضمن رقابت های سالم بین صنوف و سویه های مختلف جوانان، سازگار بوده و دریچه ایست بسوی رشد استعداد های متعلمین که همانا موضوع محوری این برنامه را تشکیل میدهد.
نجم، در آغوش مکاتب!
اعضای نهاد جوانان مسلمان افغاستان در ولایت بلخ، برای نخستین بار برنامۀ کاروان معارف را در لیسۀ آذرخش شهر مزار شریف برگذار نمودند که با استقبال ویژه از سوی ادارۀ لیسۀ آذرخش و مشارکین قرار گرفتند.
برنامه که توسط محمد سالم امینی، مسئول نجم در ولایت بلخ و عبدالحکیم الفت، مسئول بخش فرهنگی نجم درین ولایت، گردانندگی میشد با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط احمد شاه صالح آغاز گردید.
استاد محمد نور مدبر، استاد دانشگاه بلخ با تذکر نکاتی، حس بیداری و توانمندی را در وجود متعلمین و مشارکین برنامه، زنده نمودند که با طرح سوالات زیبا و مفید، در روند برنامه تقویت بیشتری بخشیدند.
پخش نشیدی زیبای از طریق پروجکتور و هم آهنگی مشارکین با آن از صحنه های جالب این برنامه در جهت تنوع و بهبودی آن، محسوب میگردید.
آسمان، آفتاب و آذرخش!
متعلمین در بخش سوالات سیرت به گروپ های تحت نام های آسمان، آفتاب و آذرخش دسته بندی شده بودند که طرح سوالات از طریق پروجکتور بود طوریکه برای هر سوال 15 ثانیه وقت در نظر گرفته شده بود که توسط انتخاب شماره ها، سوالات مطرح میگردید.
Don’t let me to go!
عنوان ترانۀ انگلیسی بود که توسط احمد شاه صالح و عبدالکبیر شکران، زمزمه گردید که بعداً متعلمین لیسۀ آذرخش نیز ترانۀ را تقدیم نمودند.
برنامه های تفریحی یکی پی دیگری در معرض اجرا قرار میگرفت که از آن جمله اجرای پارچۀ تمثیلی کاملاً آموزشی، که تبسم در لبان و اندرز در دل ها میبخشید.

استاد نعمت الله نصرتی ضمن سخنان تربیتی و تشویقی شان از نهاد جوانان مسلمان قدر دانی نموده و وعدۀ همکاری همه جانبه با این نهاد را اعلان داشتند.
و این برنامه با معرفی نجم و فعالیت های آن در محور نسل جوان این کشور و با دعائیۀ همگانی به پایان رسید.

1 دیدگاه برای «نخستین دور کاروان معارف در شهر مزار شریف»

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *