سخنی با کانکوری ها!

گزارش:مسول فرهنگی

روز چهارشنبه(۱۳۹۳/۱۰/۱۷) است و جمع عظیمی از شاگردان کانکوری در دومین جلسه ی تعلیمات اسلامی شان منتظر ورود استاد هستند، که امروز قرار است استاد چه موضوعی را با ما شریک کنند؟
استاد عبیدالله (استاد دانشگاه هرات و ماستر علوم قرآنی) در جمع جوانان با طبیعت جوانانه ی ورود میابند و بعد از نشست چند لحظه ی در بین جوانان به سخن گفتن لب میگشایند!
سخن از جای شروع میشود که قویترین ارتباط را با حالت برحال شاگردان دارد. این سخنان پیرامون توکل شروع میشود، و استاد اول از مفهوم صحیح توکل نسبت به خداوند میگویند و در ادامه از تاثیراتش در وجود انسان میگویند!
یک قسمتی از سخنان استاد:افغانها با حالت برحالش با عالم از مشکلات باز هم از نقطه نظر روان پزیشکی بر عالم غرب خیلی فضیلت دارند. چرا علایم اختلال روان در افغانستان( در بین مسلمانان) زیاد است(چون فقر اقتصادی، امنیتی و تشویش های عدیم استخدام در وظایف، عبور از کانکور و خیلی دیگر از این خانواده) اما اصل اختلال روان در بین غربی ها زیاد است، در حالیکه غربیها(غیر مسلمانان قبل از تولد از حساب بانکی شروع تا تمام نیاز ها برای شان فراهم میگردد)؟! چرا آمار نفس کوشی ها در بین نظامیان غربی از آمار مقتولین در میدان های جنگی بیشتر است؟!
استاد در قسمت جواب این سوالهای و از این خانواده سوالها ، بسیار حکیمانه میفر مایند: که فقط مشکل در عدم توکل نسبت به خداوند است!
در إخیر جا دارد از استاد صمیم “منیر” مسول کمیته ی امتحانات لیسه ی هیواد اظهار سپاس شدید داشته باشیم(نجم)! استاد ضمن اینکه تمام امکانات لیسه را در خدمت مان قرار میدهند، با وجود تمام به شاگردان ایجاد انگیزه جهت رجوع به اسلام اصیل و استفاده از منابع دینی همچون افراد مخلص که در جهت اسلام زحمت میکشند مینمایند! از خداوند اجر جزیل برایشان در دنیا و آخرت خواهانیم!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *